Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 7 9 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Porada dietetyczna dla 13-latki

Mam 13 lat, 168 cm wzrostu i ważę 58 kg.Od tygodnia zaczęłam się trochę odchudzać.Ćwiczę raz dziennie: brzuszki, pompki (chociaż nie umiem), przysiady, biegam w miejscu. Zaczęłam mniej jeść i staram się nie jeść słodyczy. Ale chciałabym schudnąć i ważyć około 52 kg, tylko nie wiem jak to zrobić. Więc proszę o poradę i dietę. Czy w obecnym momencie nie ważę za dużo? Jak mam schudnąć?
KOBIETA, 13 LAT ponad rok temu

Witaj, Twoja obecna waga jest prawidłowa (BMI = 20, 5), ale dolna waga prawidłowa to 50 kg, czyli o 8 kg mniej niż ważysz obecnie. Te parę kilogramów bardzo szybko stracisz jeśli zaczniesz spożywać regularnie posiłki 4-5 razy dziennie o małej objętości. Dzięki temu nie będziesz miała ochot na podjadanie. Ponadto nie musisz całkowicie rezygnować ze słodkiego. Obecnie jest sezon owocowy więc słodycze możesz zastąpić owocami (sałatka owocowa), koktajle owocowe, galaretka owocowa itp. Takie danie z powodzeniem może zastąpić posiłek. Staraj się jeść około 1500 kcal. Nie mniej, bo będziesz źle się czuła i może wystąpić efekt jojo. Dobrze ze zwiększłaś aktywność fizyczną- kształtuje ciało oraz pomaga stracić kilka kg. Staraj się codziennie spędzać 2-3 godziny na uprawianiu sportu. Przez 1-2 godzin maszeruj przez las, park, wokół jeziora itp. a resztę czasu spędź na ćwiczeniach aerobowych np. http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-uda-i-posladki. Pozdrawiam, Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam serdecznie, Twoja aktualna masa ciała jest jak najbardziej odpowiednia do podanego wzrostu :) Przy masie ciała 52 kg znajdziesz się już na granicy niedowagi, a właściwej masy ciała. Osobiście uważam, że nie ma sensu specjalnie się odchudzać. Ćwicz nadal tak, jak ćwiczysz. Możesz dorzucić spacery, marsze, bieganie, pływanie, jazdę na rowerze, na rolkach, gry na boisku. Godzina dziennie większej aktywności fizycznej na pewno przyniesie korzyści. W przypadku odżywiania - staraj się cały czas ograniczać słodycze, nie pij napojów gazowanych, dosładzanych soków czy jogurtów. Jedz regularnie, 4-5 razy dziennie o stałych porach, jedz dużo warzyw i owoców, a także wzbogać swój jadłospis w ciemne makarony, kasze, ryż brązowy, pieczywo razowe lub graham. Nie zapomnij również o chudych produktach mlecznych :) Trzymaj się tych zmian i na pewno będą zadowalające efekty :)

Dietetyk, specjalista dietoterapii chorób sercowo-naczyniowych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy