Zapytaj lekarza

1 , 0 1 1 , 4 2 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Praca w nocy a odżywianie

Witam, mam 20 lat. Obecnie w okresie wakacyjnym jestem kelnerka, co zaburzyło moj cały system odżywiania. I mam pytanie czy jesli np. Zaczynam prace o 16 kończę o 3 to nie martwiąc sie o tycie moge zjesc o 2? Czy będąc te 11h na nogach(ciagle maszerując po sali z taca) moge spożywać wiecej kalorii niz normalnie?
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Wartość indeksu glikemicznego

Diabetolog, lek. med. Grażyna Korzeniewska wyjaśnia w filmie, czym jest indeks glikemiczny. Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Koniecznie zapoznaj się z wypowiedzią eksperta.

Rozkład posiłków uzależniony jest przede wszystkim od rozkładu dnia. Jeżeli wstaje Pani później, później też spożywa śniadanie. Proponowalibyśmy Pani spożycie ostatniego posiłku nie później niż o 1:30, zakładając, że chodzi Pani spać o 3:30 - 4:00. Ważne też, żeby nie był to jakiś zapychacz: słodycze, kebab, frytki - warto by było przygotować sobie coś lekkiego, ale pełnowartościowego. Posiłek powinien dodać Pani energii, ale jednocześnie dać uczucie sytości. Wskazanym byłoby, żeby zawierał pełnowartościowe białka (pochodzenia zwierzęcego - ryby, mięso, jaja, nabiał) oraz odpowiednie tłuszcze (oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, orzechy, nasiona).
Z pewnością przy zwiększonym wysiłku fizycznym, za który z pewnością można uznać Pani pracę, należałoby się zastanowić nad zwiększeniem porcji w stosunku do diety, którą stosowała Pani przed podjęciem pracy. Nie należy jednak zwiększać tylko jednego posiłku, dotyczy to całej diety i odpowiedniego rozłożenia energetycznego na poszczególne posiłki.

Poradnia Dobry Dietetyk Toruń
tel. 887 433 444

Absolwent dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety