Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 7 4 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam,

Pana BMI wynosi 26,82. Oznacza to nadwagę.

Polecałabym zwiększenie aktywności fizycznej. Korzystne byłoby skorzystanie z siłowni. Może Pan także podejmować spacery, jeździć na rowerze. Z zajęć fitness polecałabym zajęcia typu 'magic bar', to forma aerobiku ze sztangami (popularna wśród mężczyzn) lub spinning (zajęcia na rowerze). Proszę pamiętać, iż jeśli do tej pory nie podejmował Pan aktywności fizycznej, powinna być ona wprowadzana stopniowo.

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:

  • śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
  • II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
    Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem. Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu. Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

    Zalecam unikanie spożywania potraw smażonych, tłustych. Konieczna będzie rezygnacja z żywności typu fast food, słodyczy, cukru. Zamiast kolorowych napojów gazowanych polecam picie wody niegazowanej, herbaty zielonej, czerwonej, czarnej. Soki owocowe dobrze jest rozcieńczać wodą. Korzystne będzie zrezygnowanie ze słodzenia herbaty. Zupy nie powinny być zabielane. Należy zrezygnować z tłustych sosów.

    Dobrym pomysłem mogą być sałatki i surówki. Należy jednak wystrzegać się dużych ilości kalorycznych dodatków: awokado, grzanek, sosów, orzechów. Trzeba pamiętać o umiarze. Kalorycznym dodatkiem będzie również majonez, stąd nie polecam jego dodawania. W ramach przekąsek można jeść sałatki owocowe z dodatkiem jogurtu naturalnego, musy owocowe, koktajle na bazie odtłuszczonego mleka/kefiru/maślanki i owoców, jogurty, owoce, warzywa, batony zbożowe.

    Polecam zapoznanie się z Piramidą Zdrowego Żywienia http://www.izz.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Ite....

    Może Pan także zajrzeć na www.abccwiczenia.pl.

    Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy