Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 5 4 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Problemy z pamięcią a leki antydepresyjne

Witam.Od dłuższego okresu odczuwam problemy z pamięcią,zapominam głupie szczegóły albo i słowa bardzo mnie to drażni ponieważ jestem młodą osobą i nie powinnam mieć z pamięcią takich kłopotów.Czy może być to spowodowane przez leki antydepresyjne które brałam?(Bioxetin) I pytanie następujące do jakiego lekarza mogę się zgłosić z takim problemem?
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Leki przeciwdepresyjne nowej generacji a do takich należy Bioxetin raczej nie wywołują problemów z pamięcią. Zaburzenia pamięci mogą mieć różne przyczyny. Często są to choroby somatyczne jak np niedobór witaminy B12, zaburzenia hormonalne i wiele wiele innych. Mogą też być objawem schorzeń neurologicznych. Zaburzenia pamięci, czy też precyzyjniej mówiąc funkcji poznawczych często też towarzyszą lub są jednym z głównych objawów schorzeń z kręgu depresji, nerwic itd.

Podstawą diagnostyki jest rzetelna ocena psychologiczna. Dobry psycholog/ neuropsycholog będzie potrafił zróżnicować czy problemy związane są z rzeczywistym uszkodzeniem np łągodnymi zaburzeniai funkcji poznawczych lub zespołem otępiennym czy też związane są z np depresją. Będzie też potrafił ocenić, które funkcje są uszkodzone. Zaburzenia pamięci są bardzo ogólnym i niewiele mówiącym pojęciem. A sama pamięć też dzieli się na kilka rodzajów.

Specjalista w dziedzinie neurologii.
0

Zaburzenia koncentracji i pamięci mogą stanowić jeden z objawów depresji. Dlatego warto zwrócić się w tym do swojego psychoterapeuty lub tez zgłosić się do psychologa.

Psycholog i psychoterapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy