Problemy ze skupieniem i koncentracją u 10-latka

Mój 10 letni syn nie może się skupić brakuje mu koncentracji podczas nauki , robi zadania niedbale w pospiechu, często są nie dokończone. Jak pracować z dzieckiem co zmienić aby dziecko się koncentrowało było skupione na lekcji.
KOBIETA, 41 LAT ponad rok temu

Metody leczenia depresji

Depresja to obecnie choroba cywilizacyjna. Potrzebne są więc skuteczne metody leczenia. Psychiatra Agnieszka Jamroży wyjaśnia, jakie są sposoby leczenia depresji.

Witam,
jest kilka zasad pracy z dzieckiem, które ma trudności ze skupieniem uwagi.
Należy ustalić szczegółowy plan pracy. Proszę zaobserwować po jakim czasie syn zaczyna mieć problem z wykonywaniem danej czynności i wtedy zaplanować przerwy. Biurko dziecka powinni być uporządkowane, najlepiej gdyby były na nim tylko niezbędne przedmioty (np.zeszyt, długopis). Ważne, żeby zadbac o ciszę (wyłączone radio, telewizor) i nie rozpraszać uwagi syna. Jeśli rodzic pomaga dziecku to polecenia, które wydaje powinny być krótkie i jak najbardziej zrozumiałe. Np. "otwórz książkę na 10 stronie"- dziecko otwiera, "przeczytaj polecenie pod tekstem" - dziecko czyta itp. Ustalony harmonogram pracy pomoże dziecku wykonywać zadania do końca, wyciszy chaos w jego pracy.
Natomiast jeśli chodzi o lekcje w szkole najlepiej porozmawiać z nauczycielem i ustalic wspólny front działań. Np. warto, zeby syn siedział w pierwszej ławce.W razie gdyby potrzebna była większa liczba wskazówek zachęcam do odbycia konsultacji w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej.

0

Dzień dobry,
dziecko przejawiające problemy z koncentracją uwagi powinno otrzymywać proste, jasne, najlepiej pojedyncze komunikaty na temat tego, co ma w danym momencie zrobić. Jeżeli polecenia zawarte w zadaniach domowych dziecka są zbyt skomplikowane, może Pani pomóc mu je zrozumieć dzieląc polecenia na prostsze fragmenty, których analiza krok po kroku pozwoli na rozwiązanie całego zadania. Ponadto, poszczególne pytania i polecenia mogą wymagać powtórzenia. Ważne by w danym momencie koncentrować uwagę dziecka na właśnie analizowanym aspekcie zadania (właśnie przez powtarzanie pytań/poleceń czy pokazywanie danych elementów). Bardzo ważne jest docenianie każdego osiągnięcia dziecka, chwalenie i radość z jego małych sukcesów (czyli każdej poprawnej odpowiedzi). Nie krytykujmy dziecka i nie podkreślajmy jego błędów czy niedbałości, doceniajmy je, a wzmocni to jego wewnętrzną motywację do działania. Należy zadbać o to by w otoczeniu dziecka nie znajdowały się żadne rozpraszające elementy. Niezwykle ważną sprawą jest konsekwencja w działaniu i plan pracy, według którego działa dziecko. Ważne by rozpoczęte rzeczy zostały przez dziecko skończone, a te zaplanowane - rzeczywiście wykonane. Nie powinniśmy wyręczać dziecka w jego zadaniach, a wspierać je, motywować i pomagać, ale zawsze tak, by dziecko czuło, że wykonane zadanie jest jego dziełem, że ma kontrolę nad tym, co robi i jest w stanie zrobić to dobrze. Pamiętajmy też o zaplanowaniu przerw na odpoczynek, by dziecko nie było nadmiernie zmęczone i znużone w trakcie odrabiania lekcji.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty