Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 9 2 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Prośba o przykładowy jadłospis dla 25-latki, która ma problemy z tarczycą

Dzień dobry! Mam 25lat i jestem w trakcie badań bo mam problemy z tarczycą. Biorę Euthyrox N25. Chciałabym schudnąć trochę kg. Przy wzroście 164cm waga moja waha się 83-85kg. Proszę o pomoc. Jakiś przykładowy jadłospis. Dodam jeszcze że w tej chwili nie pracuję i siedzę w domu. Do ćwiczeń mam słomiany zapał. Kilka dni poćwiczę a później mi się nie chce. Wiem że efektów od razu nie będzie widać ale zawszę można spróbować... Pozdrawiam Joasia
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu
Ewa Kozłowska Dietetyk, Warszawa
81 poziom zaufania

Witam serdecznie, w zależności od schorzenia tj niedoczynności lub choroby Hashimoto można ustalić jadłospis. Te diety sa różne i wymagają różnych wykluczeń. Pozdrawiam

Dietetyk z ponad 20-letnim stażem. Kierownik Poradni Dietetycznej w Warszawie.
0

Witam serdecznie,

Problemy z tarczycą rzeczywiście wpływają na masę ciała, ponieważ jest zwolniony metabolizm jednak wszystko jest do zrobienia. Przyjmuję wielu pacjentów z podobnymi problemami i bardzo ładnie chudną. Wystarczy wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe oraz aktywność fizyczną. Pisze Pani, że ma słomiany zapał do ćwiczeń ale proszę się zmotywować a później już nie będzie Pani wyobrażała sobie dnia bez treningu. wystarczy zacząć a efekty które pojawią się po jakimś czasie będą dalej napędzały Panią do działania! Jeżeli chodzi o dietę to stanowi ona 70% sukcesu w walce o wymarzoną sylwetkę. W tym momencie posiadam zbyt mało informacji na Pani temat, aby ustalić konkretny jadłospis. Musiałabym zebrać wywiad żywieniowy i zdrowotny. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana zachęcam do kontaktu drogą mailową. Z pewnością jednak powinna Pani skupić się na regularności posiłków (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami. Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Ostatni posiłek należy spożywać ok. 3h przed snem. Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Proszę zadbać o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę, która dostarczy wszystkich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Dieta powinna być dobrana indywidualnie i uwzględniać Pani dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Jeżeli miałaby Pani problem z ustaleniem prawidłowego jadłospisu zachęcam do kontaktu:

tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam serdecznie! Zapotrzebowanie energetyczne zależy od płci, wieku, wzrostu, aktywności fizycznej i stanu zdrowotnego. Ciężko bez tych danych ustalić prawidłową kaloryczność diety. Poniżej podam Pani kilka istotnych wskazówek dotyczących prawidłowego żywienia, szczególnie dla osób z niedoczynnością tarczycy. 1. Regularne 5-6 posiłków dziennie o stałych porach co około 2-3h. Dzięki temu uniknie Pani napadowi głodu. 2. Proszę pamiętać o śniadaniu które daje energię na cały dzień. Obiad powinien stanowić danie główne, a kolacja (nie później niż 2h przed snem) lekkie i niskokaloryczne. 3. Jeśli ma Pani ochotę na przekąski proszę wybierać te małokaloryczne tj. owoce, warzywa, jogurty naturalne. Najwięcej ukrytych kalorii jest w daniach typu fast-food i słodyczach. Np. jeden pomidor to około 30 kcal, a jeden 50 g batonik może mieć około 200 kcal. 4.Warto zwiększyć aktywność fizyczną np. przez częste spacery, jazdę na rowerze czy ćwiczenia gimnastyczne. 5. Jeśli choruje Pani na niedoczynność tarczycy, to z zalecam dietę z eliminacją substancji goitrogennych- wolotwórczych (strączkowe suche, kapusiowate tj. brokuły, kalafior, kapusta, rzepa, kalarepa). W celu zmniejszenia ilości tych substancji, proszę gotować bez przykrycia, ponieważ ulatniają się z parą wodną. Polecam: sałaty, szpinak,szparagi, cukinie, dynie, paprykę- słodka/ostra, pieczarki, ogórki, fasolki szparagowe, pomidory. 6. Źródłem węglowodanów w Pani diecie powinny być produkty pełnowartościowe tj. pieczywo razowe, kasza gryczana, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty. 7. Polecam również zwiększyć ilość jodu, ponieważ odgrywa istotną rolę w niedoczynności tarczycy. Znajdzie go Pani w rybach morskich (np.dorsz) lub wodach jodowanych. 8. Jeśli chodzi o płyny (woda, herbata, zupy itp), to zalecam nie mniej niż 2l/ dzień. Po przepisy i wskazówki zapraszam na www.diet-coaching.xaa.pl Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety