Zapytaj lekarza

1 , 0 2 2 , 2 4 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przybieranie na wadze a odpowiednia dieta

Witam mam zaledwie 22 lata prawie ciągle pracuje. Niestety nie zawsze mam czas by zjeść w domu obiad. Mój problem polega na tym iż jem w pracy 2 lub max 3 bułki małe z wędliną ogórkiem małosolnym lub pasztecik czasami jakaś zupka w 5 min prawie nie jem słodkiego chyba ze jestem przed miesiączka i tylko tyle jak wracam po pracy to jest godzina 17 i już nie mam ochoty by jeść problem jest w tym ze przytyłam puchną mi nogi ale to pewnie od ciagłego stania. Co zrobic by schudnać??
KOBIETA ponad rok temu

Od czego zależy indeks glikemiczny potraw?

Indeks glikemiczny to poziom glukozy, jaki pozostaje we krwi poz spożyciu posiłku. Informacja o IG potraw jest bardzo istotna dla osób odchudzających się oraz cukrzyków.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Problemem jest przede wszystkim brak regularności spożywanych posiłków. Tak rzadkie dostarczanie pokarmów powoduje, że organizm gromadzi energię na zapas w postaci tkanki tłuszczowej. Ponadto obniża się przemiana materii, co przy kilku dniach regularnego jedzenia powoduje przybieranie na masie ciała. Najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie regularnych posiłków w równych odstępach czasowych - najlepiej 5 . Warto w tym celu zmobilizować się do wcześniejszego wstawania, aby spożyć śniadanie, zjeść drugie śniadanie w pracy, obiad po powrocie do domu, a następnie drobny, zdrowy podwieczorek i kolację. W ten sposób organizm uzyska niezbędne składniki odżywcze, metabolizm ureguluje się, a masa ciała znormalizuje. Odradzam też spożywanie tłustych wędlin oraz pasztetów - są kaloryczne i obfitują w tłuszcze zwierzęce. Zamiast tego proponuję sery twarogowe, chudą szynkę,jajka, samodzielnie przyrządzone pasty rybne lub mięsne i warzywa. Warto także wprowadzić regularną aktywność fizyczną.

0

Witam, Pani dieta nie jest odpowiednia. Przede wszystkim warto zadbać o właściwe nawodnienie organizmupić co najmniej 1,5-2 l płynów dziennie (wody mineralnej, herbaty ziołowej, herbaty zielonej, owocowej czy białej) unikać natomiast napojów słodzonych (warto zwrócić uwagę czy pijesz sok 100% czy może napój/nektar do, których dodawany jest cukier). To pomoże nie tylko zredukować opuchliznę, ale także przyspieszyć metabolizm. Proszę również zadbać o zrównoważoną i pełnowartościową dietę oraz zwiększyć aktywność fizyczną. Bez wprowadzenia zmian nie osiągnie Pani zamierzonego celu. Zapoznaj się z materiałami np. http://portal.abczdrowie.pl/odchudzanie-pulapki-ktorych-trzeba-unikac http://portal.abczdrowie.pl/dlaczego-tyjemy Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy