Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 3 7 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ryzyko ciąży a tabletki antykoncepcyjne i antybiotyk

Witam ! Mam pytanie. Czy jest możliwe zajście w ciąże gdy: 23 sierpnia dostałam okres i w ten dzien wzielam pierwsza tabletke antykocepcyjną i biorę ją do dziś o stałej porze. Mój okres trwał 2 dni, jednak 26 sierpnia dostałam antybiotyk na zapalenie pęcherza Augmentin, ale brałam tylko przez 3 dni po 2 tabletki. Przy antybiotyku wiem, że antyk.a jest słabsza i trzeba się dodatkowo zabezpieczać, jednak 1 i 2 września partner skończył we mnie, i moje pytanie brzmi czy jednak jest ryzyko czy nie?
KOBIETA ponad rok temu
Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. Jak Pani sama zauważyła antybiotyki mogą obniżac skuteczność antykoncepcyjną tabletek. W przypadku stosunku z wytryskiem istnieje pewne ryzyko ciąży. Nie jestem jednak w stanie określić czy doszło do zapłodnienia. Raczej jest to jednak sytuacja mało realna.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy