Zapytaj lekarza

1 , 0 1 6 , 7 2 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Salmonella + antykoncepcja

Mam 33 lata i jestem kobietą, wróciłam ze szpitala, gdyż zachorowałam i wykryto u mnie salmonellę sp. gr. D. Po zastosowaniu płynnej terapi antybiotykiem - zażywałam tabletki antykoncepcyjne i byłam totalnie odwodniona - mój żoładek nic nie przyjmował i po zażyciu antybiotyku i tabletki antykoncepcyjne po 15 minutach zwróciłam wszystko. Mam pytanie - czy powinnam przyjąć kolejną tabletke jeszcze raz? Po tym czasie współżyłam i po3 dniach wystąpiły u mnie dziwne, brązowawe, niewielkie plamienia - a przyjmuję już 12 tabletkę antykoncepcyją, więc do okresu jeszcze daleko, czy mam się dodatkowo zabezpieczać przed zajściem w ciążę?

KOBIETA, 33 LAT ponad rok temu
Redakcja abcZdrowie
79 poziom zaufania

Witam! Po zwymiotowaniu pigułki należało przyjąć dodatkową pigułkę. Trzeba wziąć także pod uwagę fakt, iż istnieje pewne prawdopodobieństwo, że przyjmowane przez Panią antybiotyki mogą obniżać skuteczność antykoncepcji hormonalnej.  Zatrucie salmonellą może wywoływać także ciężką biegunkę, która także może obniżać skuteczność antykoncepcji. Biorąc to wszystko pod uwagę, najlepiej by było, gdyby stosowała Pani dodatkową formę antykoncepcji (prezerwatywa) do końca tego cyklu, podczas 7-dniowej przerwy (można ją pominąć) oraz podczas 7 pierwszych dni zażywania pigułek z nowego opakowania. Proszę wykonać test ciążowy przed rozpoczęciem nowego opakowania tabletek. Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy