Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 4 7 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Siłownia i dieta na przyrost masy mięśniowej

Witam mam 20 lat chodzę na siłownie od poniedziałku do piątku po treningi po półtorej godziny. Co powinienem jeść aby szybciej zwiększyć przyrost tkanki mięśniowej?
, 20 LAT ponad rok temu
Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam Organizm przy tak intensywnym wysiłku fizycznym potrzebuje większej ilości energii, co trzeba uwzględnić w dziennym planowaniu jadłospisu. Brak danych o parametrach antropometrycznych utrudnia mi dokładne określenie zapotrzebowania, jednak myślę, że będzie się ono mieściło w granicach 3000kcal. W budowaniu masy mięśniowej szczególnie cennym składnikiem ożywczym jest białko. Powinno ono pochodzić z takich produktów jak chude mięso, ryby i produkty mleczne. Istotna jest też odpowiednia podaż węglowodanów- bezpośrednio po treningu powinny być to węglowodany proste, natomiast w ciągu dnia w jadłospisie powinny przeważać węglowodany złożone. Należy także pamiętać o uzupełnianiu płynów i elektrolitów- najlepiej w postaci napojów izotonicznych.

0

Witam. Polecam zapoznanie się artykułem http://portal.abczdrowie.pl/dieta-na-mase Warto również wiedzieć, że po treningu należy uzupełnić zapasy glikogenu, które szybko są wykorzystywane, dlatego warto zjeść posiłek składający się z cukrów prostych i białka, ale nie w postaci słodyczy  tylko np. koktajlu mleczno-owocowego. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy