Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 2 5 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Witaj! Według obliczeń Twoja waga powinna mieścić się w zakresie 78- 80kg. Aby przytyć przede wszystkim musisz spożywać produkty, które są zarówno pełnowartościowe, jak również wysoko kaloryczne. Zwiększ również aktywność fizyczną, gdyż wtedy zwiększy się masa tkanki mięśniowej. Do produktów, które powinnaś włączyć do swojego codziennego jadłospisu należą: pieczywo pełnoziarniste posmarowane masłem (około 1 łyżeczka na 1 kromkę pieczywa) lub nasączane oliwą z oliwek, ser biały pełnotłusty z wkrojoną natką pietruszki lub warzywami (szczypiorek, natka pietruszki, papryka czerwona), ser zółty lub wędlina wysokiej jakości (<70% mięsa). Na 2 śniadanie wypijaj duży jogurt naturalny z owocami (maliny, truskawki, czarne jagody, awokado, ananas) lub rób sobie kaszę mannę na mleku z owocami. Świetne na 2 śniadanie są również owoce np. duża kiść czerwonych winogron, gruszki, nektaryna, banany (zjadaj około 2 sztuki dziennie). Na obiad staraj się zjadać mięso - indyk, kaszę gryczaną, jęczmienną, ryż brązowy z surówką lub sałatą. Wypijaj około 1 szklanki soku pomarańczowego. Podwieczorek to budyń na mleku 3,2%z dodatkiem owoców lub wiórkami czekolady lub galaretki z bitą śmietaną i owocami lub twarożek na słodko. Kolacja to kanapki z wędliną lub serem żółtym, makaron z serem białym lub naleśniki z serem. Staraj się również co 3 dzień zjadać rybę - źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Pij wodę mineralną z magnezem i wapniem oraz zieloną herbatę. W ciągu dnia staraj się zjeść musli lub suszone owoce (np. Fitella, Bakaland) oraz garść orzechów lub słonecznika. Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy