Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Katarzyna Mazowska 73
Mgr Katarzyna Mazowska Dietetyk, Warszawa Bemowo 73 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam,

Minimum potrzebne do spalenia tkanki tłuszczowej to 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej (przedział 5-6 obciążenia). Osobom z nadwagą poleca się 60-90 minut treningu. Nie znaczy to, że akurat ten czas w całości musi być poświęcony na rower.

Dla szczupłych ud i pośladków najistotniejsze będą ćwiczenia spalające tłuszcz i kształtujące mięśnie. Z pewnością dobre efekty przyniesie bieganie (można zacząć od spacerów i stopniowo przechodzić do szybszego marszu, a następnie biegu, jeśli wcześniej nie praktykowano intensywniejszej aktywności fizycznej). Pomocna może być jazda na rowerze (np. z unoszeniem pośladków co pewien czas - pobudzi to większą ilość mięśni do pracy). 

Dobre efekty może przynieść:
- odwodzenie bioder w pozycji stojącej (do ćwiczenia można wykorzystać także specjalne gumy rozciągające, które wymagają włożenia w ćwiczenie większej siły),
- różnego rodzaju wykroki (można wykonywać ze sztangą, z hantlami lub bez),
- odwodzenie biodra w leżeniu bokiem,
- odwodzenie uda w bok w klęku podpartym na podłodze,
- prostowanie biodra w pozycji stojącej,
- prostowanie biodra w klęku podpartym,
- prostowanie biodra w leżeniu przodem,
- unoszenie miednicy w leżeniu tyłem,
- unoszenie miednicy ze stopami ułożonymi na ławeczce.
Dobrym pomysłem może być także skakanie na skakance. Tak naprawdę bardzo dużo zależy od obecnej kondycji fizycznej.

Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem byłaby wizyta na siłowni, gdzie można skorzystać z wielu specjalistycznych przyrządów, a także fachowej porady trenera, który zawsze pomoże, jeśli ćwiczenia nie są wykonywane poprawnie i zmotywuje do systematyczności.

Obwód pupy, bioder i ud pozwalają zmniejszyć zajęcia aerobiku. Są to: ABF, rowery (spinning), fat burning (zajęcia nastawione na spalanie tkanki tłuszczowej), step (zajęcia na stepie), dance (układ choreograficzny, taneczny) oraz magic bar (zajęcia ze sztangami i dużą ilością wypadów i przysiadów).

Warto także wykorzystać wakacje i wybrać się na wycieczkę rowerem czy pojeździć na rolkach (intensywna praca dolnych części ciała).

Życzę wytrwałości w realizowaniu planu treningowego.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ćwiczenia fizyczne – Ćwiczenia to najlepszy sposób na spalanie tkanki tłuszczowej. Wielu z nas przypomina sobie o tym wraz z nadejściem wiosny. Z każdym dniem rośnie liczba uprawiających jogging i jeżdżących na rowerze. Są to sprawdzone metody gubienia zbędnych kilogramów, jednak osoby zainteresowane osiągnięciem wymarzonej wagi w możliwie krótkim czasie, powinny wziąć pod uwagę ćwicz enia na odchudzanie.
  • Ćwiczenia na partie ciała – Ćwiczenia fizyczne umożliwiają wzmacnianie mięśni i spalanie tłuszczu z określonych partii ciała. Skuteczne odchudzanie wymaga wprowadzenia programu ćwiczeń zestawionych w taki sposób, aby spalanie tkanki tłuszczowej przebiegało w całym ciele. Dla osób z nadwagą najlepsze będą ćwiczenia na partie ciała takie jak brzuch, pośladki i uda, gdyż to przede wszystkim w tych miejscach gromadzi się nadmiar tłuszczu.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: