Zapytaj lekarza

1 , 0 1 1 , 2 4 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Spływająca wydzielina po tylnej ścianie gardła.

Witam, od dłuższego czasu czuję, jak spływa mi w gardle przełyku wydzielina, która powoduje problem z przełykaniem. Nieraz trudno jest mi przełknąć i bardzo mnie to męczy. Czuję się przez to bardzo zmęczona, bo jest to bardzo uciążliwe i uczucie, że coś spływa i muszę to połykać. Jest to bardzo nieprzyjemne. Z rana, kiedy się budzę, nie mogę tego przełknąć. Miałam robione prześwietlenie zatok i jest wszystko dobrze, nie boli mnie gardło i nie mam kataru od dłuższego czasu. Byłam u laryngologa, lekarz swierdził, że mam krzywą przegrodę i chore migdały. Czy to może być przyczyną, że wciąż czuję, jak mi coś spływa w gardle.
ponad rok temu

Co się dzieje gdy zjadamy posiłek?

Czy wiesz co się dzieje w twoim organizmie, kiedy zjesz jakiś posiłek? Czy wiesz, dlaczego pojawiają się zaburzenia w układzie pokarmowym? Obejrzyj nasz film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta.

Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa
79 poziom zaufania

Droga Pani!

Bardzo często przyczyną przewlekłego spływania wydzieliny po tylnej ścianie gardła, przy braku objawów stanu zapalnego zatok i jamy nosowej, jest choroba refluksowa żołądkowo-przełykowa. Nie pisze Pani o innych dolegliwościach, tj. bóle podżebrza, odczuwanie zgagi itp. Te objawy mogą świadczyć o tej chorobie. Proponowałbym zgłosić się do swojego lekarza rodzinnego/internisty w celu zbadania pod tym kątem. W związku z trudnościami w przełykaniu i podejrzeniem refluksu należy wykonać badanie gastroskopowe.

Oczywiście istnieje możliwość, że krzywa przegroda i przewlekłe zapalenie migdałków powoduje spływanie tej wydzieliny, ale z tego, co zrozumiałem, laryngolodzy nie zauważają bezpośredniej przyczyny w górnych drogach oddechowych.

Doraźnie proponowałbym przyjmowanie na noc leku zmniejszającego kwaśność w żołądku - dostępne bez recepty np. Rennie, Ranigast itp. W razie rozpoznania refluksu żołądkowo-przełykowego konieczne będzie przyjmowanie leków z grupy inhibitorów pompy protonowej, które zmniejszają wydzielanie kwasu żołądkowego.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety