Czy te zachowania synka wskazują na autyzm?

Syn - dwa lata i pięć miesięcy urodzony w 40 tc. przez cc (obwiązany pępowiną). Jaki jest mój syn? Mało mówi - jest na etapie wypowiadania jednego słowa, z tym, że w jego słowniczku jest około 10 słów: baba, dziadzia, mama, tata, kukułka, ala, ola, pijak, tam; może jeszcze kilka by się znalazło. Kontaktuje się w inny sposób, mianowicie ciągnie za rękę, pokazuje co chce otrzymać, pokazuje ilustracje - rozumie i wykonuje polecenia. Wspaniale naśladuje zwierzęta. Niekiedy reaguje na swoje imię, załóżmy jedna reakcja na pięć zawołań. Potrafi się mocno zainteresować bajką, książką ilustrowaną. Lubi, gdy się jemu opowiada, np. wieczorem o tym, co się mu przytrafiło w ciągu dnia. Kontakt wzrokowy - nawiązuje, ale także nie zawsze. Emocje: - jest wrażliwy na emocje innych ludzi. Odzwierciedla uśmiech, przytula, gdy bliska mu osoba płacze, Zabawa: - bardzo, bardzo energiczny - na dworze: biega bez przerwy, jeździ samochodami, naśladuje dźwięk samochodów - jest bardzo niezdarny, zawsze coś przewraca, wylewa, wyrzuca- nie robi tego celowo - samochody ustawia w rzędzie najczęściej od najmniejszego do największego - ustawia inne zabawki w rzędzie, buduje wieże z jednego klocka, ładnie dopasowuje klocki do schematu, nie lubi zmian.

Spacery - chce chodzić tą samą trasą, krzyczy i płacze, gdy zmieniam trasę, nie lubi chodzić za rękę - nie lubi mieć brudnych rąk, ani buzi- krzyczy, gdy nie ma kto mu ich umyć - jest agresywny - gdy coś nie idzie po jego myśli, gdy się coś mu zabierze, przełoży, gdy się go nie rozumie - płacze bardzo głośno, długo, czasami zanosi się płaczem. Jest bardzo pamiętliwy, robi żółwika i przybija piątkę na przywitanie, na pożegnanie papa, lubi się ganiać z innymi; uśmiecha się do innych; jest raczej kontaktowy. Gdy ma zły humor, a my mamy gości to macha im i mówi "papa". Poza tym jest bardzo żywiołowy, bardzo mało śpi (od 21 do 6) w dzień w ogóle, praktycznie nie siada, całe dnie jest na nogach, nie potrafi wysiedzieć nawet, gdy je (wyjątek: w samochodzie, na spacerze w wózku). Jest duży - 20 kg, około metra- 2 lata 5 msc. Jest leworęczny.

MĘŻCZYZNA ponad rok temu

Możliwości leczenia dzieci autystycznych

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są możliwości leczenia dzieci autystycznych.

Witam serdecznie!

Przedstawiona przez Panią charakterystyka zachowania synka, pomimo wielu szczegółów, niestety nie pozwala jednoznacznie postawić diagnozy autyzmu. Dziecko wchodzi właśnie w okres rozwojowy, w którym zmiany w zachowaniu bywają przytłaczające zarówno dla niego, jak i dla otaczających go ludzi.
Wiek dwóch i pół roku to moment krańcowej nierównowagi. Przede wszystkim dzieci w tym wieku są uparte i mało elastyczne. Trudno zaakceptować im zmiany, ustąpić i chwilę na coś poczekać. Wszystko ma przebiegać zgodnie z ich oczekiwaniami. Tak ma być i już! Poza tym obserwować można bardzo skrajne  i gwałtowne emocje u maluchów w tym wieku. 

Inną dość męczącą cechą tego okresu jest upór i chęć wykonywania tej samej czynności  bez przerwy. Domyślam się, że niepokoją Panią pewne zachowania, w związku z tym proponuję konsultację z psychologiem dziecięcym, aby ten, po przeprowadzeniu szczegółowego wywiadu z Panią i obserwacji dziecka mógł udzielić konkretnych wskazówek, odnoszących się do zachowania synka oraz pozwolił zrozumieć fazy rozwoju i zachodzące w nich zmiany. Psycholog dziecięcy będzie mógł zaobserwować również, jeśli takie są, pewne niepokojące zachowania i ustalić co konkretnie można zrobić, aby się ich pozbyć. Mowa synka rozwija się powoli. dlatego proponuję spotkanie z neurologiem i  neurologopedą, którzy pozwolą znaleźć rozwiązanie na szybką stymulację i terapię, przy dość dużej nadruchliwości dziecka.

Pozdrawiam.

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
73 poziom zaufania

Witam
Na pewno dostrzegalny jest zaburzony rozwój mowy. Zdaniem logopedów dziecko w tym wielu powinno już wypowiadać około dwustu słów. Wizyta i terapia logopedyczna jest zatem koniecznością. W przypadku innych cech zelaszcza tej nadpobudliwości trzeba porozmawiać z psychologiem dziecięcym.
Poradnia psychologiczno pedagogiczna może pomoc.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty