Zapytaj lekarza

1 , 0 1 6 , 6 6 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie leków i alkoholu

Witam, moje pytanie związane jest z długoterminowymi skutkami zażywania dużych dawek sybstancji karbamazepina przy codziennym spożywaniu alkoholu. Szczególnie zależy mi na wpływie tego połączenia na mózg - bliska mi osoba zachowuje się nietypowo od pewnego czasu, jest agresywna, nerwowa, nie pamięta co mówi/robi. Dodam, iż ta osoba zażywa karbamazepinę z powodu padaczki i, niestety, codziennie pije. Czy możliwe jest, że to połączenie wywołało coś w rodzaju zaburzeń psychicznych?
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak. Przy regularnym zażywaniu leków przeciwdrgawkowych i stabilizujących nastrój, bezwzględnie należy odstawić alkohol i rozpocząć terapię dla osób uzależnionych.

Pozdrawiam serdecznie!

Magdalena Nagrodzka PSYCHOLOG KLINICZNY, PSYCHOTERAPEUTA www.nagrodzkacoaching.pl

Psycholog, psychoterapeutka, coach.
0

Karbamazepina zmniejsza tolerancję na alkohol i nie powinno się się spożywać alkoholu w czasie kuracji tym lekiem. Poza tym o tych objawach należy poinformować prowadzęcego lekarza. Pozdrawiam serdecznie

Psychoterapeuta, psychosomatyk, coach, hipnoterapeuta i trener mentalny.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy