Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 4 9 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie leków w odchudzanie otyłości

Ostatnio bardzo przytyłam,ważę 89 kg przy wzroście 160cm. Zażywam leki na depresję Velafaksyna. Kiedys odchudzałam się Adipexem,schudłam ponad 20 kg,czy obecnie jest dostępny taki lek na otyłość .Proszę o pomoc.
KOBIETA, 49 LAT ponad rok temu

Adipex, jak i wiele innych leków odchudzających, ma działanie bardzo ingerujące w prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Leki te w sposób chemiczny hamują apetyt, działają na układ ośrodkowy. Ze względu na wiele skutków ubocznych, tego rodzaju produkty zostały wycofane ze sprzedaży w wielu krajach europejskich, a także w Stanach. Do konsekwencji stosowania tego rodzaju substancji zalicza się nadciśnienie płucne (często śmiertelne), nasilenie duszności wysiłkowej, zaburzenie funkcji seksualnych, uzależnienie od przyjmowanego leku oraz choroby psychotyczne, w tym depresję. Jak Pani widzi, po znacznym spadku masy ciała, po odstawieniu leku, pojawił się efekt jojo. Jest to nieuniknione zjawisko. Odradzamy stosowanie jakichkolwiek leków na odchudzanie. Jedynym rozwiązaniem jest zmiana nawyków żywieniowych. Codzienna dieta powinna opierać się na 4-5 posiłkach dziennie, w regularnych odstępach czasu. Powinna być zbilansowana, to znaczy dostarczać wszelkich niezbędnych substancji odżywczych. Najprościej będzie wyeliminować z diety cukry proste, czyli słodycze, słodzone napoje, jogurty, serki smakowe, cukier. Wprowadzić odpowiedniej jakości tłuszcze - olej kokosowy, oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, ryby oraz pełnowartościowe białko (pochodzenia zwierzęcego). Jeżeli ma Pani trudności z opracowaniem odpowiedniego jadłospisu zachęcamy do wizyty u doświadczonego dietetyka, który nie tylko przygotuje dla Pani odpowiedni program żywieniowy, ale wesprze Panią psychicznie podczas procesu odchudzania.

Poradnia Dobry Dietetyk Toruń
tel. 887 433 444

Absolwent dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
umów wizytę 0

Witam,
Leku, o którym Pani pisze, nie kupi Pani w Polsce. Ze względu na doniesienia o poważnych skutach ubocznych stosowania takich leków, Kraje Unii Europejskiej wycofują z obrotu wszystkie leki, które hamują łaknienie i działają ośrodkowo. Lek ten nie jest obojętny dla zdrowia i nie można traktować go jako "cudowny lek" na odchudzanie. Radzę nie ryzykowac swoim zdrowiem i wybrać najbezpieczniejszą metodę walki z nadwagą czyli wizytę u specjalisty dietetyka.

Specjalista z zakresu nauk o żywieniu człowieka i dietetyki.
umów wizytę 0

Witam Panią,

Na szczęście lek został już wycofany i go Pani nie zakupi. niósł on za sobą wiele negatywnych skutków zdrowotnych. Proszę nie sięgać po tego typu leki a skupić sie na zdrowej diecie i aktywności fizycznej. Odradzam stosowania jakichkolwiek suplementów diety na odchudzanie. Podczas całego etapu redukcji wagi powinna ,,nauczyć się'' Pani zdrowych nawyków żywieniowych.
Czasem nawet niewielkie zmiany w diecie powodują że chudniemy. Dieta nie powinna kojarzyć się z głodówką i łykaniem różnego rodzaju suplementów diety, a stać się zdrowym stylem życia, który zostanie do końca życia.
Uważam, że zażywając dany preparat niczego sie Pani nie nauczy i nie popracuje nad zdrowymi nawykami żywieniowymi. Suplement kiedyś się skończy a Pani nie zmieni nic w swojej diecie więc waga znów będzie rosła. Przecież nie będzie go Pani przyjmowała do końca życia. Moim zdaniem w odchudzaniu nie o to chodzi. Nieracjonalne odchudzanie najczęściej kończy się efektem jo-jo, utratą jędrności i elastyczności skóry oraz osłabieniem organizmu.
Jeżeli mam być szczera to nie inwestowałabym w tego typu suplementy. Zadbałabym o pełnowartościową dietę, a spadki wagi które będą się pojawiać zmotywują Panią do dalszego działania. Wielu moich pacjentów wątpiło w swoją silną wolę, obawiało się że nie będą w stanie jeść regularnie ale z czasem wypracowali zdrowe nawyki i teraz cieszą się z utraty kilogramów. Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.
Należy jednak pamiętać aby dieta była pełnowartościowa i uwzględniała Pani zapotrzebowanie energetyczne. Powinna być dobrana indywidualnie i dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
Jeżeli zdecydowałaby się Pani na przejście na dietę zachęcam do współpracy. Mogę ułożyć indywidualny jadłospis dostosowany do Pani stylu życia.

Zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam serdecznie
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety