Kobieta , 19 lat Witam. Od piątku mam antybiotyk. Unidox solutab. Miałam ostre przeziębienie które trwa od zeszłego poniedziałku. Wzięłam 6 z 10 tabletek antybiotyku. Dostalam tabletki osłonowe lacidar, ostrzeżenie ze nie mogę wychodzić na słońce. Mam urlop. Czy Moge przerwać branie tego antybiotyku np zostawiając 3 tabletki? Jeśli już dobrze sie czuje? Po skończeniu musze 2 dni odczekać żeby również nie wychodzić na słońce. Tak mi powiedziała pani w aptece. Czy przerwanie spowoduje komplikacje?
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Lek. Tomasz Budlewski 79
Lek. Tomasz Budlewski Stażysta/Rezydent, Łódź
Edytuj odpowiedź

Proszę dokończyć terapię pełną dawką. Nie dokończenie tabletek może doprowadzić do braku ich działania. Proszę postępować zgodnie z zaleceniami lekarza prowadzącego i informacji udzielonych w aptece.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • PrzeziębieniePrzeziębienie to jedna z najbardziej "popularnych" chorób na świecie. Co roku w samych Stanach Zjednoczonych na przeziębienie choruje miliard osób. Dzieci chorują na przeziębienie trzy do ośmiu razy na rok.
  • Antybiotykoterapia – Antybiotyki są powszechnie stosowanymi środkami w leczeniu infekcji bakteryjnych. Ich nazwa pochodzi od dwóch grecki słów: „anti”, oznaczającego „przeciw”, oraz „bios”, czyli „życie”. Antybiotyki przyczyniają się do uśmiercenia żywych bakterii, przy czym mimo swej toksyczności nie zagrażają ludzkiemu życiu.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: