Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 6 4 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Tomografia z kontrastem - skutki uboczne badania

Witam, Miałem wykonywaną tomografię z kontrastem. Jakie mogą być skutki uboczne, kiedy po badaniu tomografem z KONTRASTEM NIE PIŁO SIĘ DUŻO PŁYNÓW, (dopiero po ośmiu godzinach). Wynikało to z niewiedzy, a nie z celowego działania. Teraz bardzo się obawiam. Czy może mieć to wpływ na rozwój choroby nowotworowej i przerzuty? Jak teraz postępować, żeby to naprawić? Jakie mogą być pierwsze niepożądane objawy po tomografii z kontrastem? Czego mogę się spodziewać, na co zwrócić uwagę? Czy powinienem zgłosić się pilnie do lekarza, do szpitala? Jakie badania powinienem wykonać, aby mieć pewność, że wszystko jest w porządku. Proszę o pomoc.
ponad rok temu
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa
79 poziom zaufania

Witam serdecznie!

Najczęściej stosowanymi substancjami kontrastującymi są preparaty jodowe mogące dawać różnorodne działania niepożądane. Najczęściej spotykane to wysypka, świąd, pokrzywka i inne zmiany skórne. Najbardziej jednak obawiamy się powikłań ze strony nerek, w tym ostrej niewydolności nerek.

Zalecane wypicie dużej ilości wody ma na celu rozcieńczenie krwi, co ułatwi filtrację kłębuszkową i nie będzie znacząco obciążać nerek.

Jeżeli jednak w ciągu pierwszej doby nie wystąpiły żadne działanie niepożądane to nie ma powodu do obaw. Oznacza to, że kontrast został wydalony bez komplikacji.

Zastosowanie kontrastu na bazie jodu nie wpływa na rozwój choroby nowotworowej.

Pozdrawiam.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety