Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 6 4 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Uczucie walenie serca i chęć ucieczki

 Asia 30l... mam takze zapisane z propranololem sertraline 50mg i sumatriptan 50mg ale boje sie to brac... mam 2 corki i nie wstala bym z lozka nawet na chwile przy zazywaniu tego... mysle ze pozytywne mysli sa najlepsze ale to bardzo trudne mowic sobie ze nic sie nie dzieje jesli czujesz walenie serca.. dlaczego robi mi sie to jak siedze i ogladam telewizje i jestem spokojna? bez przyczyny... jak sobie radzic samej jak cie ogarnie lek i chec ucieczki? pozdrawiam
KOBIETA, 30 LAT ponad rok temu

Dzień dobry!

Mówi Pani o odczuciu "walenia serca i chęci ucieczki", zauważa Pani, że trudno mówić sobie, że nic się nie dzieje, myślę, że ma Pani 100% rację. Trudno o pozytywne myśli, gdy czujemy niepokój. To, że odczuwa Pani go nawet w sytuacji potencjalnego relaksu (oglądanie telewizji) nie oznacza, że jest Pani na prawdę spokojna. Być może są jakieś myśli, uczucia, emocje, które nie pozwalają tego spokoju odczuć. Zmuszanie siebie do pozytywnego myślenia niestety nic nam nie daje, a wręcz niepokój może się przez to nasilić. Rozumiem, że ma Pani kontakt z lekarzem, który zapisał powyższe tabletki. Proszę się z nim ponownie skonsultować w celu rozwiania Pani wątpliwości co do zażywania ich, jeżeli Pani obawy okażą się słuszne być może zaleci coś innego. Proszę zastanowić się nad wizytą u psychologa, myślę, że mogłaby okazać się bardzo pomocna.

Pozdrawiam!

umów wizytę 0

Podobne do opisywanych przez Panią objawy pojawiają się w przebiegu lęku panicznego. W takim wypadku polecam Pani zgłosić się do psychologa poznawczo-behawioralnego, z którym przepracuje Pani problem i pozbędzie się napadów paniki (które pchają Panią do bliżej niezidentyfikowanej ucieczki z miejsca, w którym Pani jest). Proszę zacząć odnajdywać pewien schemat - czy sa sytuacje, hasła, osoby które przede wszystkim wzbudzają bicie serca i dalszy proces powstawania lęku? Być może podświadomie znajduje Pani takie sygnały, przez co bez udziału "racjonalnego rozumu" wpada Pani od razu w szpony lęku. Podjęcie współpracy z psychologiem poznawczo-behawioralnym pomoże Pani uzyskać dawny spokój po wyuczeniu się metod i technik radzenia sobie z pojawiającymi się trudnościami. Pozdrawiam i powodzenia.

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety