Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 7 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Apo Zolpin a uzależnienie

Witam. Zacznę od tego, że mam 43 lata i od roku straszne kłopoty ze spaniem. Najpierw nie mogę usnąć, a potem, gdy już zasnę wybudzam się i znowu nie mogę usnąć. Takie zasypianie i wybudzanie się co chwilę trwa całą noc. W dzień próbuję odsypiać, ale też zazwyczaj nie mogę zasnąć, bo najmniejszy hałas na ulicy rozbudza mnie natychmiast. Nie wiem jak długo jeszcze to wytrzymam. Przecież muszę kiedyś się wyspać. Lekarz przepisał mi Apo Zolpin, który zaczęłam brać, ale chyba mi nie pomaga. Dlatego mam pytanie. Nie wiem co mam robić, biorę Apo Zolpin i muszę przyznać, że biorę go dużo. To trwa bardzo długo, a efektów nie ma. Czy Apo Zolpin uzależnia? Czy mogłam się uzależnić od Apo Zolpinu i dlatego na mnie nie działa? Może większa dawka Apo Zolpinu przyniesie oczekiwany efekt. Jestem bardzo zmęczona całą sytuacją i proszę o pomoc. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam.
KOBIETA, 43 LAT ponad rok temu

Nerwica - kiedy warto udać się do specjalisty?

Milena Lubowicz
72 poziom zaufania

Konieczna wizyta u psychiatry i leczenie odwykowe. Pozdrawiam

0
Magdalena Mroczek
77 poziom zaufania

Apo zolpin czyli zolpidem to lek nasenny z grupy imidazopirydyn, który oddziałuje na kanał chlorkowy. Lek ten stosowany jest w doraźnym leczeniu bezsenności, nie powinien być zażywany jednak przewlekle. Zazwyczaj stosuje się go jedynie przez kilka dni. Nie powinno się stosować go dłużej niż 2 tygodnie, a maksymalnie 4 tygodnie. Co do dawkowania, to zazwyczaj przyjmuje się jedną tabletkę bezpośrednio przed snem. Zolpidem to mocny lek, nie powinno się przekraczać zalecanego dawkowania. U Pani doszło już najprawdopodobniej do rozwoju uzależnienia. Lek ten należy odstawić, trzeba to jednak robić powoli i pod kontrolą lekarza, tak żeby nie doszło do wystąpienia objawów odstawiennych. W Pani przypadku niezbędna jest wizyta u lekarza psychiatry i odstawianie leku pod jego ścisłą kontrolą. Może Pani zgłosić się do psychiatry lub do poradni leczenia zaburzeń snu, które działają w niektórych miastach. Zaburzeń snu nie powinno leczyć się od razu farmakologicznie, a najpierw zadbać o właściwą higienę snu. Należy chodzić spać o regularnych porach, nie jeść bezpośrednio przed snem, nie oglądać w łóżku telewizji ani nie pracować na komputerze. Jeśli pomimo tego, nadal występują zaburzenia snu można spróbować ziołowych herbatek zawierających np. ekstrakt z melisy, w celu uspokojenia. Następnie, jeśli to nie podziała, można pomyśleć o leczeniu farmakologicznym zaburzeń snu. Odpowiedni lek wybierze psychiatra, ale na pewno nie musi być to zolpidem.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy