Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 4 4 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Uzależnienie od środków farmakologicznych

Witam, moja wspolokatorka jest uzależniona od leków. Zdarzyła w ciągu 2h 70 tabletek dormicum 15mg, ketrel 150mg i popularna 7piwami. Śpi i ciężko oddycha. Co mam robić? Dać jej spać czy dzwonić po karetke. Dodam że często się odurza ale nie takimi ilosciami jak dziś
KOBIETA, 36 LAT 12 miesięcy temu

Witam Panią. Po przeczytaniu Pani postu bardzo mnie zaniepokoiła opisana sytuacja. Takie sytuacje i zachowanie powtarzając się powodują, że staje się Pani odpowiedzialna za życie i zdrowie swojej współlokatorki. Z całą pewnością potrzebna jest tu pomoc specjalisty lekarza. Mając wątpliwości i niepokój związany z jej stanem zawsze może Pani zadzwonić po pogotowie. Może ona ma jakąś rodzinę, którą w dobrej sprawie można zaprosić do życzliwej, ale stanowczej interwencji. Pozdrawiam Panią
http://piotrantoniak.pl/

Specjalista psycholog kliniczny, specjalista terapii traumy.
umów wizytę 0

Witam Panią. Bez wątpienia w takich przypadkach powinna Pani wezwać karetkę pogotowia. Pani współlokatorka ryzykuje swoje zdrowie i życie. To co jest bardzo istotne to fakt, że równocześnie czyni Panią odpowiedzialną za jej zdrowie i życie. To z kolei jest bardzo agresywne w stosunku do Pani. Proszę sobie wyobrazić, jakby się Pani czuła, gdyby jej się coś stało.
Najlepszą formą pomocy dla takiej osoby jest przywrócenie jej odpowiedzialności za siebie. Jeśli ona nie zadba o siebie, nikt nie ma takiej mocy, by ją uchronić. Pani reakcja w postaci wezwanego pogotowia, a później rozmów z nią na temat konieczności podjęcia leczenia jest tutaj jedyną rozsądną formą zadbania o nią i o siebie. W takich sytuacjach warto zwiadomić rodzinę lub bliskiech tej osoby o zaistniałej sytuacji, by mogła jej udzielić wsparcia i zająć się nią.

Małgorzata Danielewicz
www.terapia-psycholog.com.pl
www.psychoterapia.lublin.pl

umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety