Zapytaj lekarza

1 , 0 1 4 , 9 9 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Uzależnienie od stosowania xylometazolin

Witam. Od ponad dwóch lat używam kropli do nosa, ktòre zawiersją xylometazolin. Farmaceuta powiedzial, że to uzależnienie lecz bez nich nie mogę oddychać. Mieszkam w Anglii a tu lekarze są niewyedukowani I nie bardzo wiem do jakiego specjalisty się udać
KOBIETA, 33 LAT ponad rok temu

Na własną rękę - dużo cierpliwości. Trzeba wytrzymać kilka dni z zatkanym nosem, jeśli problem nie jest głębszy niż samo uzaleznienie, to nos powinien wrócić do normy. W trakcie leczenia uzależnienia można stosować wodę morską hipertoniczną, która ma analogiczne działanie, niestety słabsze, za to nie powoduje uzależnienia. Podłożem, może być alergiczny nieżyt nosa, w takim przypadku bez leków przeciwalergicznych może sobie Pani nie poradzić. Jeśli silna wola i zaprzestanie stosowania przez jakiś czas nie pomoże, radzę udać się do laryngologa.

0

Witam serdecznie, rzeczywiście wygląda to na rodzaj uzależnienia, którego mniej więcej tak trudno się pozbyć jak rzucić palenie. Nie wiem czy u Pani występuje w przypadku prób odstawienia tzw. katar polekowy, bo nic Pani na ten temat nie napisała.Właściwym specjalistą w tym temacie byłby psychoterapeuta lub hipnoterapeuta. Psychoterapię mogę Pani zaoferować on-line przez skypa, hipnoterapię niestety tylko osobiście. Pozdrawiam miło

Psychoterapeuta, psychosomatyk, coach, hipnoterapeuta i trener mentalny.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety