Osoba

Witam. Biorę tabletki antykoncepcyjne jednoskładnikowe przez 12 dni, jest to moje pierwsze opakowanie. Lekarz przepisał mi ze względu na bolesne miesiączki, na antykoncepcji mi nie zależy. Jednak chce z nich zrezygnować. Czy mam je wziąć do końca opakowania, czy już mogę teraz przestać? Cykle mam długie, powtarzające się co 34 dni. Czy zaburzy to bardzo mój cykl? Dziękuję.    

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście
Edytuj odpowiedź

Witam serdecznie!

Jeżeli nie odczuwasz niepokojących działań niepożądanych, warto dokończyć obecny blister. Przerwanie przyjmowania tabletek w połowie opakowania może skutkować zaburzeniami hormonalnymi i w konsekwencji zaburzeniami miesiączkowania.

Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ginekologia – Profilaktyką i leczeniem chorób wyłącznie żeńskiego układu płciowego zajmuje się ginekologia. Problemy ginekologiczne obejmują zaburzenia miesiączkowania, stany zapalne pochwy, antykoncepcję, niepłodność, nowotwory narządów rodnych, badania piersi, anorgazmię, problemy z ciążą, nadżerki czy zapalenia przydatków.
  • Antykoncepcja – Antykoncepcja sprawia, że ludzie mają coraz większy wpływ na tak zwane świadome planowanie rodziny. Metody antykoncepcyjne umożliwiają regulowanie płodności i odpowiedzialne podejmowanie decyzji o posiadaniu potomstwa w chwili, gdy zaistnieją optymalne warunki, zarówno dla nowego członka rodziny, jak i samych przyszłych rodziców.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach