Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 6 4 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

W jaki sposób schudnąć z brzucha i ud?

Witam. Mam 21 lat i ważę 54kg przy wzroście 150cm. Chciałabym zrzucić parę kilo z brzucha i ud tym bardziej, że idą wakacje i trzeba się pokazać jakoś w stroju kąpielowym. Nigdy nie byłam na żadnej diecie lecz ćwiczyłam przez 3 miesiące ale później zaprzestałam to robić z braku wolnego czasu. Co mam zrobić żeby schudnąć?
21 LAT ponad rok temu

Komu polecany jest żeń-szeń?

Witam,

Pani BMI wynosi 24 i jest wartością prawidłową.

Generalnie nie musi Pani stsosować diety.
Jeśli chciałąby Pani "zgubić" kilka kilogramów, proszę wziąć pod uwagę poniższe zalecenia.

Korzystne może być unikanie spożywania potraw smażonych, tłustych.
Konieczna będzie rezygnacja z żywności typu fast-food, słodyczy, cukru.
Zamiast kolorowych napojów gazowanych polecam picie wody niegazowanej, herbaty zielonej, czerwonej, czarnej.
Soki owocowe dobrze jest rozcieńczać wodą.
Korzystne będzie zrezygnowanie ze słodzenia herbaty.
Zupy nie powinny być zabielane.
Należy zrezygnować z tłustych sosów.
Dobrym pomysłem mogą być sałatki i surówki
Należy jednak wystrzegać się dużych ilości kalorycznych dodatków: awokado, grzanek, sosów, orzechów.
Trzeba pamiętać o umiarze.
Kalorycznym dodatkiem będzie również majonez, stąd nie polecam jego dodawania.
W ramach przekąsek można jeść sałatki owocowe z dodatkiem jogurtu naturalnego, musy owocowe, koktajle na bazie odtłuszczonego mleka/kefiru/maślanki i owoców, jogurty, owoce, warzywa, batony zbożowe.

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
-śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
-II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły.
Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli.
Należy dokładnie żuć każdy kęs.
Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

Zamiast słodyczy - proszę włączyć do diety zdrowe przekąski.
http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-i-smaczne-przekaski

Przykładowe ćwiczenia znajdzie Pani na www.abccwiczenia.pl

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy