Zapytaj lekarza

1 , 0 1 1 , 3 3 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wewnętrzny niepokój przy leczeniu depresji

Witam. Mam 28 lat, od dwóch tygodni leczę się na depresję z myślami samobójczymi, biorę Setaloft 50 mg/dobę, hydroxyzinum na noc i Afobam doraźnie. Jednak nie czuję żadnej poprawy po lekach. Od kilku dni natomiast miewam taki wewnętrzny niepokój z niewyjaśnionych przyczyn. Idę na przykład po zwykłe zakupy i cała się trzęsę, albo siedzę i oglądam TV i czuję jak cała drżę. Niepokój czuję najbardziej w okolicach klatki piersiowej. Często też pobolewa mnie głowa, nie jest to jakiś duży ból, ale takie jakby rozrywanie, jakby mózg miał za mało miejsca. Często też kłuje mnie w głowie, najczęściej w okolicach uszu.

Zauważyłam, że moje ruchy są nerwowe, chaotyczne. Dziś wyszłam wieczorem do sklepu bez specjalnego celu, chodziłam po tym sklepie i nic nie kupiłam. Często też bardzo mocno się pocę, zwłaszcza jak czuję ten niepokój. Mam ochotę krzyczeć i płakać... przeraża mnie to :( Wizytę u psychiatry mam za 2 tygodnie, a bardzo niepokoją mnie te objawy. Czy możecie mi Państwo podpowiedzieć, co mi jest? Zastanawiam się też nad jedną kwestią: lekarz zaproponował mi skierowanie do szpitala psychiatrycznego, ale mam opory i obawiam się tego pobytu... Czy przy moich objawach hospitalizacja jest potrzebna? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. Aniela

KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Przyczyny udaru mózgu

Udar mózgu stanowi 80 proc. wszystkich udarów i jest jednym z powikłań zatorowych chorób serca. Będąc główną przyczyną niesprawności osób po 40 roku życia, stanowi trzecią w kolejności przyczynę zgonów. O przyczynach powstawania udaru mózgu, opowiada prof. Janina Stępińska, kardiolog.

Szanowna Pani!

W mojej opinii zdecydowanie powinna Pani udać się na leczenie do szpitala psychiatrycznego. Występowanie myśli samobójczych jest niezwykle niepokojącym i poważnym objawem, który każe nam za każdym razem zastanawiać się, czy leczenie w warunkach domowych jest dla pacjenta bezpieczne. W mojej opinii brak poprawy i narastający niepokój są objawami sugerującymi, że leczenie ambulatoryjne nie przynosi poprawy, a dalsze pogarszanie się Pani stanu psychicznego może stworzyć zagrożenie dla Pani życia.

Proszę pamiętać, ze leczenie szpitalne daje mnóstwo możliwości, których jest pozbawione leczenie w domu: możliwość codziennej obserwacji pacjenta, jego stanu psychicznego, objawów, reakcji na leki, pozwala dobrać właściwe dawki leków, daje możliwość szybszego zwiększania dawki, zapewnia pacjentowi bezpieczeństwo i szybką reakcję w przypadku nagłego pojawienia się myśli samobójczych czy niepokoju. Rozumiem Pani obawy przed szpitalem, myślę jednak, że priorytetem w tej sytuacji jest Pani szybkie wyzdrowienie, a pobyt w szpitalu pozwala zbliżać się do tego celu dynamicznymi krokami.

Pozdrawiam serdecznie

Psychiatra w oddziale chorób afektywnych Instytutu Psychiatrii i Neurologii.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety