Kobieta , 15 lat Witam. Jestem piętnastoletnią dziewczyną, mam 158 cm wzrostu i ważę 50kg. Zazwyczaj, kiedy obliczałam BMI podawano mi liczbę ocierającą się wręcz o niedowagę, przy (chyba)wszystkich tego typu wskaźnikach mieszczę się w normie. Niedawno jednak zauważyłam, że szybko tyję (w październiku ważyłam jeszcze 45,5). Nie mam obsesji na punkcie wagi, ale zawsze, nawet przy niższej, moim problemem był wielki brzuch(na wysokości pępka ma 76cm, w biodrach mam 85; ogólnie wyglądam na w miarę szczupłą, chodzę z "wciągniętym" brzuchem, bo nie chcę, żeby ludzie go widzieli). Nie mówię tutaj o jaimś małym "sadełku". Wyglądam jak kobieta w ciąży. Nie jest tak oczywiście przez cały dzień. Rano, kiedy się budzę brzuch jest prawie płaski. Próbowałam różnych ćwiczeń, nawet przez parę tygodni stosowałam cały plan złożony z różnych ćwiczeń, ale nic to nie dało. Jeśli chodzi o słodycze, czy fas foody, to już dawno je ograniczyłam prawie do zera, czasem tylko zdarza mi się coś takiego zjeść. Piję dużo wody niegazowanej, nie jem też zbyt dużo, nie stosuję specjalnych diet. To jest właśnie problem. U mnie w domu ciężko jest ograniczyć pewne składniki, a muszę jeść to, co reszta domowników. Nie mam pojecia jak to pogodzić z poradami, dietami, ze wskazówkami, jakie dostaję z internetu. Dlatego chciałabym coś łatwego, jeśli chodzi o dietę, niezbyt skomplikowanego. Jestem gotowa ćwiczyć, ale nie wiem jak będzie dobrze, skoro brzuszki, nożyce i inne tego typu ćwiczenia nic nie dają. Więć jak by to podsumować...Potrzebuję pomocy jeśli chodzi o mój wielki brzuch. Co zrobić, żeby się go pozbyć?
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Katarzyna Szott 48
Mgr Katarzyna Szott Dietetyk, Warszawa 48 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy to nie są problemy z wątrobą - radzę zrobić badania krwi na próby wątrobowe. W przypadku jakiś problemów wskazana będzie dieta łatwostrawna z ograniczoną zawartością tłuszczu.  Jeśli wyniki będą prawidłowe proponuję dietę łatwostrawną - warzywa raczej gotowane niż surowe, pieczywo pszenne, nie pełnoziarniste, kasze i makarony drobne. Najważniejsze to jeść regularnie 5 posiłków dziennie co 3 godziny i niczego nie podjadać między nimi. Żadne diety odchudzające  nie są w Twoim przypadku wskazane.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ćwiczenia fizyczne – Ćwiczenia to najlepszy sposób na spalanie tkanki tłuszczowej. Wielu z nas przypomina sobie o tym wraz z nadejściem wiosny. Z każdym dniem rośnie liczba uprawiających jogging i jeżdżących na rowerze. Są to sprawdzone metody gubienia zbędnych kilogramów, jednak osoby zainteresowane osiągnięciem wymarzonej wagi w możliwie krótkim czasie, powinny wziąć pod uwagę ćwicz enia na odchudzanie.
  • Ćwiczenia na partie ciała – Ćwiczenia fizyczne umożliwiają wzmacnianie mięśni i spalanie tłuszczu z określonych partii ciała. Skuteczne odchudzanie wymaga wprowadzenia programu ćwiczeń zestawionych w taki sposób, aby spalanie tkanki tłuszczowej przebiegało w całym ciele. Dla osób z nadwagą najlepsze będą ćwiczenia na partie ciała takie jak brzuch, pośladki i uda, gdyż to przede wszystkim w tych miejscach gromadzi się nadmiar tłuszczu.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach