Kobieta , 24 lata

Witam, mam 24 lata, 165 wzrostu i ważę 95 kg. Chciałabym schudnąć jakieś 20 kg, oczywiście nie w miesiąc. Daję sobie na to 3 miesiące. Od tygodnia codziennie biegam rano i wieczorem, a także pływam. Brakuje mi do całości odpowiedniej diety.

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witaj! Według BMI powinnaś ważyć około 65 kg, czyli musisz stracić na wadze prawie 30 kg. Utrata nadmiaru tkanki tłuszczowej powinna wynosić około 3-4 kg na miesiąc. Wtedy jest pewność, że nie wystąpi efekt jojo, a dieta nie jest zbyt drastyczna. Jednakże często się zdarza, iż osoba odchudzająca się traci szybciej nadmiar kilogramów. Przede wszystkim powinnaś dokładnie przeanalizować swój dotychczasowy sposób żywienia i wyeliminować błędy. Przede wszystkim musisz jeść regularnie posiłki co 3-4 godziny. Zawsze śniadanie jedz w ciągu 30 minut od wstania z łóżka, a kolację na 2 godziny przed snem. Kaloryczność Twojej diety powinna wynosić 1400 - 1600kcal. Mniejsza zawartość kalorii, a tym samym składników odżywczych, w efekcie powstaje anemia, spada odporność organizmu. W ciągu dnia pij dużo wody - w postaci wody mineralnej z jodem (np. Ustronianka), o wysokiej zawartości wapnia i magnezu (np. Muszyna, Muszynianka) oraz zielonej herbaty (2 kubki w ciągu dnia), a czerwonej (350 ml) przed snem. Zawsze przed wysiłkiem fizycznym powinnaś coś zjeść, by w pełni rozruszać przemianę materii. Rano na szybko zjedz 1 kromkę pieczywa ryżowego lub wasa posmarowanego dżemem lub cienko masłem i pół pomidora. Natomiast po wysiłku fizycznym zjedz serek wiejski, bieluch albo gotowane jajko na miękko. Taki system żywienia, sprawi, że nie tylko będziesz traciła nadmiar kilogramów, ale również będziesz formowała sobie mięśnie - w sam raz aby pokazać się w bikini, gdyż ciało zrobi się jędrne. Na 2 śniadanie zjedz jogurt naturalny 200g z owocami lub musli (np. saszetka Fitelli) które sama dodasz albo mix owoców np. grejpfrut, bana i truskawki (do 5 sztuk). Na obiad staraj się wybierać mięso indyk, kurczak (pieczony,gotowany z grilla elektrycznego ok. 150g) z kaszą gryczaną lub ryżem (pół saszetki po ugotowaniu) oraz 200g surówki bez majonezu i śmietany. Na podwieczorek możesz zjeść coś słodkiego np. 4 kostki gorzkiej czekolady lub baton musli albo galaretkę (przygotowaną w 200ml wody) czy kisiel, budyń na mleku 2%. Z kolei na kolację zjedz 3 kromki pieczywa pełnoziarnistego nasączonego oliwą z oliwek (źródło NNKT) oraz 4 plasterków szynki (>70% mięsa np. polędwica sopocka). Oczywiście do kanapek dodawaj natkę pietruszki, paprykę czerwoną lub pomidora, które są źródłem błonnika, który wspomaga proces odchudzania. Powodzenia mgr. Aneta Kościołek

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Odchudzanie – Moda na odchudzanie pojawia się z nadejściem każdej wiosny. Przed latem rośnie bowiem liczba osób, którym marzy się szczuplejsza sylwetka. Zastosowanie zasad zdrowego odchudzania pozwala na skuteczne zrzucenie zbędnych kilogramów, a także na nauczenie się prawidłowych nawyków żywieniowych, dzięki którym po zakończonej kuracji nie grozi efekt jo-jo.
  • Porady dietetyczne dla odchudzających się – Odchudzanie bywa niekiedy koniecznością, gdy duża nadwaga powoduje problemy zdrowotne. Jednak w większości przypadków chęć utraty wagi jest uzasadniona troską nie o zdrowie, ale o atrakcyjny wygląd. Bez względu na to, jaka jest motywacja do schudnięcia, zrzucanie kilogramów nie jest prostą sprawą.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach