Kobieta , 30 lat

Witam! Zacznę od tego, że mam 30 lat, urodziłam 2 dzieci, nigdy nie poroniłam. Mam założoną wkładkę domaciczną Mulitoload od 5 lat (prawie, niedługo wymiana). Trochę ponad miesiąc temu byłam u dermatologa, ponieważ miałam dość moich wyprysków skórnych, lekarz dermatolog stwierdził trądzik i przepisał nobaxin, więc biorę go od miesiąca w cyklach po trzy dni w tygodniu x 1 tabletka wszystko było dobrze do czasu... Miesiączka się pojawiła i trwała 11 dni. Poszłam do ginekologa, który zbadał mnie na fotelu potem USG głowicą przezpochwową i powiedział, że wszystko jest w jak najlepszym porządku i nie ma się do czego doczepić. Poprosiłam go również o wypisanie mi jakiś tabletek antykoncepcyjnych, ponieważ następny okres wypadał mi z obliczeń (a zawsze był regularny) na wyjazd do Grecji, a jedyną metodą przesunięcia go jak wiadomo są tabletki, lekarz przypisał mi je i zadowolona wróciłam do domu. Po kilkunastu dniach pojawiła się miesiączka zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne o nazwie Regulon. Wszystko byłoby fajnie tylko, że miesiączkę mam nadal! Mija 14 dzień a okres nadal trwa! Błagam pomocy co dalej? Co może być przyczyną takiego długiego krwawienia? Ręce opadają, bo niedługo wylot, a tu miesiączka trwająca w nieskończoność.

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam serdecznie! Przedłużające się krwawienie może być spowodowane wieloma czynnikami. Najczęstszą przyczyną są zaburzenia hormonalne, zarówno przejściowe jak i jatrogenne. Wspomina Pani, iż ostatnia miesiączka również trwałą dłużej niż zwykle. Należałoby się zatem zastanowić nad wykonaniem profilu hormonalnego. W obecnej sytuacji mamy do czynienia z dodatkowym czynnikiem mogącym mieć wpływ na długość Pani krwawienia miesięcznego, a mianowicie rozpoczęcie przyjmowania tabletek. Nierzadko zdarza się, że w pierwszych 3 miesiącach stosowania antykoncepcji hormonalnej pacjentki mają nieregularne plamienia/przedłużające się krwawienia. Ze względu na krwawienie trwające ponad 10 dni wskazana jest ponowna wizyta w gabinecie ginekologicznym. Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ginekologia – Profilaktyką i leczeniem chorób wyłącznie żeńskiego układu płciowego zajmuje się ginekologia. Problemy ginekologiczne obejmują zaburzenia miesiączkowania, stany zapalne pochwy, antykoncepcję, niepłodność, nowotwory narządów rodnych, badania piersi, anorgazmię, problemy z ciążą, nadżerki czy zapalenia przydatków.
  • Zaburzenia miesiączkowania – Zaburzenia miesiączkowania wywołują niepewność i obawy u kobiet. Nieregularne krwawienia często są związane z innymi dolegliwościami, np. uczuciem suchości pochwy, na które wpływają zaburzenia hormonalne. Zaburzenia miesiączkowania można podzielić na: brak miesiączki, skąpe i rzadkie miesiączki oraz nadmierne krwawienie.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Artykuły na ten temat
Zaburzenia miesiączkowania

Zbyt częste miesiączki

Zbyt częste miesiączki

Miesiączka powinna pojawiać się w mniej więcej regularnych odstępach czasu. Gdy cykle menstruacyjne są krótkie, a miesiączka występuje zbyt często, może to oznaczać nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu wydzielania dokrewnego. Przebieg miesiączki może...

Zaburzenia miesiączkowania

Rzadkie miesiączki

Rzadkie miesiączki, występujące co 35 dni i rzadziej, to z łaciny oligomenorrhoea. Taka nieregularna miesiączka może kobiecie poważnie utrudniać życie, ale nie to jest największym problemem. Zaburzenia miesiączkowania w części przypadków mogą oznaczać...

Zaburzenia miesiączkowania

Skąpe miesiączki

Skąpe miesiączki

Skąpe miesiączki powinny zaniepokoić kobietę, tak samo jak zbyt częste czy zbyt obfite miesiączki. Fizjologicznie kobieta powinna utracić pewną ilość krwi podczas krwawienia miesiączkowego. Zbyt skąpe krwawienia mogą wynikać z takich schorzeń,...

Kobiece problemy

Okres - odpowiedzi na 11 najczęściej zadawanych pytań

Okres - odpowiedzi na 11 najczęściej zadawanych pytań

Co robić, kiedy spóźnia mi się miesiączka? Uspokój się, to normalne, że okres może być nieregularny, zwłaszcza w pierwszych latach. Miesiączka może spóźnić się z powodu stresu, choroby albo intensywnego wysiłku fizycznego. Gdy chudniesz, miesiączka może...

Zaburzenia miesiączkowania

Wcześniejsza miesiączka przyczyną chorób!

Niektóre dziewczynki dojrzewają szybciej, a pierwsza miesiączka pojawia się u nich już w wieku 9 lat. Inne muszą czekać na to ważne wydarzenie nawet do 16 roku życia. Skąd tak duża różnica? Według ostatnich badań naukowych, na pojawienie się menarche...

Zaburzenia miesiączkowania

Przyczyny braku okresu

Przyczyny braku okresu

Kiedy kobieta zastanawia się, dlaczego jej okres się spóźnia albo nie ma żadnych jego objawów, to najczęstszą nasuwającą się odpowiedzią jest ciąża. Tymczasem okazuje się, że można podać kilkanaście innych przyczyn takiego stanu rzeczy. Poznaj...

Zaburzenia miesiączkowania

Zbyt obfite miesiączki

Zbyt obfite miesiączki

Zbyt obfite miesiączki, PMS i silne bóle menstruacyjne to zmora wielu kobiet. Najczęściej krwawienia są zbyt obfite przez pierwsze kilka lat miesiączkowania oraz tuż przed menopauzą, jednak zdarzają się w każdym wieku. W niektórych przypadkach obfite...

Cykl miesiączkowy

Miesiączka - obfite krwawienie, plamienie śródcykliczne

Miesiączka - choć jest naturalnym procesem i dowodem na prawidłowe funkcjonowanie organizmu - to najmniej przyjemny czas w miesiącu. Dodatkowo, często jest źródłem wątpliwości, czy układ hormonalny funkcjonuje tak jak powinien. Większość kobiet ma bolesne...

Wybór metody antykoncepcyjnej

Antykoncepcja w ciąży

Antykoncepcja w ciąży

Czy długotrwałe stosowanie antykoncepcji hormonalnej zmniejsza szanse na zajście w ciążę? Przez długi czas naukowcy nie byli w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Jednak dzisiaj wiadomo już, że pigułki antykoncepcyjne nie wpływają na płodność. Z drugiej...

Tabletki antykoncepcyjne

Brak okresu po odstawieniu tabletek

Brak okresu po odstawieniu tabletek

Jak przekonują specjaliści, brak okresu po odstawieniu tabletek jest normalną sytuacją, która wynika ze spadku hormonów w organizmie. Często pierwsza miesiączka po zakończeniu przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych jest miesiączką bezowulacyjną i wynika...

Wyszukaj lekarza po opiniach