Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 5 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Monika Bigoś Dietetyk, Kraków
74 poziom zaufania

Jest tu zbyt mało miejsca żeby napisać jak t wszystko powinno wyglądać. Dietę dobiera się na podstawie wywiady zdrowotnego, oceny składu ciała, czy też preferencji żywieniowych. Zapraszam na konsultację z analizą składu masy ciała, stworzymy dla Pani plan działania, odpowiednią kaloryczność diety, żeby nie dopuścić do niedoborów pokarmowych i nie było efektu jo-jo. www.dietetykwkrakowie.pl

Dietetyk z pasją. Prowadzi gabinet dietetyczny w Krakowie.
0

Witam! Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wskazówki żywieniowe znajdują się na mojej stronie http://diet-coaching.xaa.pl/ Pozdrawiam, dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0

Warto zacząć od wykształcenia w sobie dobrych nawyków żywieniowych. Jednak po konkretną dietę należy udać się na konsultacje do dietetyka, który po szczegółowej analizie dobierze najlepszy, zbilansowany jadłospis. Poniżej kilka zasad ogólnych. Po pierwsze więcej posiłków o z góry ustalonej godzinie w mniejszym odstępie czasu. Najlepiej 5 posiłków w ciągu dnia (co 3-4 godziny). Do tego zamiast podjadać zaopatrzyć się w wodę niegazowaną z dodatkiem cytryny, która świetnie zapełni żołądek i nawodni organizm. Dziennie pić nawet 1,5-2l płynów (wodę, herbatę zieloną). Jeśli jednak nie może Pan zrezygnować z podjadania, to pod ręką powinny się znaleźć orzechy (różnego rodzaju), owoce i surowe warzywa. Dobrze też zapomnieć o słodyczach, słodkich i/lub gazowanych napojach, tłustych mięsach i produktach wysoko przetworzonych. A rano przed rozpoczęciem pracy wprowadzić jakąś aktywność fizyczną, która nie tylko pomoże zmniejszyć masę ciała, ale także da energię na cały dzień.

Absolwentka technologii żywności i żywienia człowieka na SGGW w Warszawie. Ukończyła kursy doskonalące umiejętności pracy jako psychodietetyk i doradca dietetyczny.
0

Witam, Najlepszym rozwiązaniem byłoby podjęcie współpracy z dietetykiem, który m.in. ułożyłby odpowiednio zbilansowaną dietę i prowadziłby kontrolę postępów. W tym miejscu zapraszam do współpracy. Jednak jeśli chce Pani spróbować samodzielnie, w prosty i zdrowy sposób pozbyć się zbędnych kilogramów proszę stosować poniższe wytyczne. W celu redukcji tkanki tłuszczowej i ogólnej masy ciała istnieje tylko jedna, rozsądna droga- połączenie racjonalnej diety z aktywnością fizyczną. Na początku proponowałabym wprowadzić 5 posiłków dziennie (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) w równych odstępach czasowych (przerwy co 3-3,5 godziny). Posiłki powinny opierać się na produktach o niskim IG czyli ogólnie przyjmując: produkty zbożowe pełnoziarniste, warzywa, owoce (w określonych ilościach, najlepiej w pierwszej połowie dnia), chude mięso, ryby, nasiona i pestki tzw. super foods, chudy nabiał i zdrowe tłuszcze np. oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, olej lniany, olej z wiesiołka (tabelę produktów o niskim IG znajdzie Pani bez problemu w internecie). Poza tym proszę zwrócić uwagę na techniki kulinarne wykorzystywane w kuchni. W tej kwestii zalecane są: gotowanie na parze, gotowanie tradycyjne, pieczenie w rękawie czy duszenie bez wcześniejszego obsmażania. Absolutnie proszę zrezygnować ze smażenia. Fast foody, gazowane, słodzone napoje i słodycze nie są wskazane w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej, dlatego też jeśli ma Pani z nimi problem proszę powalczyć i wyrzucić je z codziennego menu. Proszę również pamiętać o spożywaniu 1,5-2 litrów wody dziennie. Jeśli chodzi o aktywność fizyczną to najlepszym sposobem na redukcję tkanki tłuszczowej jest włączenie treningu cardio (bieganie, jazda na rowerze, pływanie, nordic walking, długie spacery). Warunki skutecznej redukcji tkanki tłuszczowej w przypadku aktywności fizycznej to: - czas trwania- trening powinien trwać nie krócej niż 30 minut, ponieważ dopiero po tym czasie uaktywniają się rezerwy tkanki tłuszczowej, - intensywność- na początku nie warto przeceniać swoich możliwości bo można szybko zrazić się do aktywności fizycznej. Dostosowujemy aktywność do swoich aktualnych możliwości, - zasada progresji- w miarę poprawy wytrzymałości i ogólnej kondycji ciała zwiększamy intensywność czyli np. dłużej biegamy, - stretching- po każdym treningu powinniśmy rozciągać te mięśnie, które brały udział w wysiłku. Jestem pewna, że jeśli jest Pani zdrową kobietą, zmiana złych nawyków żywieniowych i wprowadzenie aktywności fizycznej przyniesie zadowalające efekty. Pozdrawiam i życzę powodzenia, Kamila Kończak http://www.activ-diet.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy