Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 6 8 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wybór diety i ćwiczeń dla 12-latki

Witam ! Mam 12 lat i chciałabym szybko i zdrowo schudnąć.Nie jem dużo słodkiego ,ale siedzie długo przed komputerem jestem mało aktywna..Mój wzrost : 154 cm ,wagi nie znam dokładnie..Przy ostatniej wizycie u pediatry ważyłam 62 kg. - (Miało to miejsce około 2 miesięcy temu) Proszę o porady w wyborze diety i ćwiczeń
KOBIETA, 12 LAT ponad rok temu

Witaj, Optymalna masa ciała dla Twojego wzrostu i wieku to 45-50 kg, czyli ważysz o 10 kg za dużo. Obecnie jest najlepszy okres do odchudzania. Nie chodzisz do szkoły a za oknem jest piękna pogoda, która zachęca do zwiększenia aktywności fizycznej. Ćwiczenia nie tylko odchudzają ale także modelują ciało. Bardzo ważne dla nastolatki. Powinnaś wprowadzić do swojego stylu życia zdrowe zasady odżywiania - http://portal.abczdrowie.pl/zdrowa-dieta. Jedz 5 razy dziennie o stałych porach i zrezygnuj z podjadania pomiędzy posiłkami. Raz w tygodniu pozwól sobie na małego loda lub batonik musli, albo sezamki. Ponadto pij dużo wody mineralnej oraz zieloną herbatę i pu -erh. Wspomagają odchudzanie. Jeżeli wprowadzisz zmiany do swojego życia teraz to do szkoły wrócisz z 4-5 kg mniej. Jeżeli chodzi o ćwiczenia to codziennie poświęć na to około 2-3 godziny. Przez 1-1,5 godziny maszeruj - drogą leśną, wokół jeziora, przez park. Resztę czasu poświęć na pływanie, jazdę na rowerze, fitness, ćwiczenia w domu, kształtujące sylwetkę: http://portal.abczdrowie.pl/sposoby-na-szczupla-sylwetke, http://portal.abczdrowie.pl/ciwczenia-na-talie. Pozdrawiam, Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam serdecznie, podstawą zrzucenia zbędnych kilogramów powinien być u Ciebie własnie ruch :) Myślę, że to od tego przede wszystkim powinnaś zacząć. Codziennie spacery, szybszy marsz, czy też dodatkowo jazda na rowerze, basen, zabawy na boisku, lekka gimnastyka w domu - to wszystko wpłynie pozytywnie. Nie musisz poświęcać temu bardzo dużo czasu. Wystarczy aż zaczniesz od 30 minut dziennie poświęcając na którąś z wymienionych aktywności, wydłużając je z czasem do 1-2h dziennie. Ważne również aby regularnie to robić. W przypadku diety - warto przede wszystkim jeszcze bardziej ograniczyć słodycze, a także napoje gazowane, soki i jogurty dosładzane i oczywiście fastfoody. Ważne są regularne posiłki (4-5x dziennie) o stałych porach - wtedy Twój organizm będzie regularnie wykorzystywać składniki odżywcze a nie magazynować je w postaci tkanki tłuszczowej. Ostatni posiłek spożywaj ok. 3h przed snem. Zwiększ spożycie warzyw i owoców, a także chudych produktów mlecznych oraz pełnoziarnistych produktów zbożowych (kasze, ryż brązowy, makaron razowy, ciemne pieczywo).

Dietetyk, specjalista dietoterapii chorób sercowo-naczyniowych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy