Kobieta , 27 lat

Witam, niedawno dowiedziałam się od kardiologa, Że występuje u mnie wypadanie płatka zastawki. Mam bóle klatki piersiowej (pieczenie) przyspieszony rytm serca i drętwienie rąk i nóg. Lekarz kazał zażywać magnez, potas i pół tabletki concor. Wczoraj wieczorem miałam przyspieszony rytm serca nie mogłam zasnąć, ogółem bardzo się boję. Mam pytanie czy takie objawy będę miała już do końca życia, czy mi kiedyś przejdą? Nie mogę normalnie funkcjonować ze względu na ból i arytmię serca. Jak długo mam brać te tabletki concor i czy one w ogóle mi pomogą? Chcę zajść w ciążę w najbliższym czasie, ale w tej sytuacji nie wiem czy będzie to bezpieczne dla mnie i dla dziecka. Proszę o odpowiedzi na moje pytania. Z góry dziękuję. Anna

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Karol Kaziród-Wolski 75
Lek. Karol Kaziród-Wolski Stażysta/Rezydent, Kielce Czarnów
Edytuj odpowiedź

Witam! Opisywane objawy mogą występować u osób z wypadaniem płatka zastawki mitralnej, jak również mogą wynikać z towarzyszących ewentualnych zaburzeń lękowych. Wypadanie płatka zastawki mitralnej (zespół Barlowa) to schorzenie, które nie stanowi istotnej hemodynamicznie choroby serca (nie zaburza krążenia krwi) jeśli nie występuje istotna niedomykalność zastawki mitralnej. Funkcje aparatu zastawkowego można ocenić wykonując badanie ECHO serca. W Pani przypadku badanie echokardiograficzne zostało już wykonane i pozwoliło ustalić rozpoznanie. Odczuwane dolegliwości mogą występować przewlekle, ale nie da się stwierdzić czy będą obecne do końca życia, na pewno jest to możliwe. Odpowiednie leczenie: betabloker lub ewentualne leki uspokajające powinny zmniejszyć dolegliwości. Nie napisała Pani dawki bisoprololu, ale można rozważyć jej zwiększenie z uwagi na brak oczekiwanych efektów. Niestety betabloker powinien być przyjmowane przewlekle, aby zminimalizować dolegliwości i poprawić jakość życia. W przypadku ciąży, betablokery kardioselektywne (np. bisoprolol) są przeciwwskazane, w związku z czym przed rozpoczęciem starań o dziecko należy zgłosić się do kardiologa, aby ocenił czy istnieje bezwzględna konieczność stosowania beta-blokera oraz ewentualnie czy jest możliwość zmiany leku na inny.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Kardiologia – Dziedziną kardiologii są choroby serca i układu krążenia. Zmiany naczyniowe wpływają na pracę mięśnia sercowego i zwykle związane są z miażdżycą. Polska ma wysoki wskaźnik zachorowalności na choroby układu krążeniowego. Serce bije niezmordowanie od urodzenia do śmierci, sto tysięcy razy na dzień, dwa i pół miliarda razy w okresie życia trwającego 70 lat.
  • Niedomykalność zastawki mitralnej – Niedomykalność zastawki mitralnej powoduje cofanie się krwi do lewego przedsionka serca w trakcie skurczu lewej komory. Przez to wzrasta ciśnienie w przedsionku, powoduje jego przerost i zaburzenia rytmu serca. Dochodzi również do wzrostu ciśnienia krwi w krążeniu płucnym.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: