Zapytaj lekarza

1 , 0 2 2 , 2 4 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wypadanie włosów przy niedoczynności tarczycy a guz mózgu

Witam. Od ponad roku wypadają mi niemiłosiernie włosy. Byłam z tym u kilku lekarzy. kazali zrobić badania . okazało się ,że mam niedoczynność tarczycy, powiekszoną prolaktyne, niby lekarz twierdził ze to od tarczycy powieksozna jest oraz DHEA. Wszystkie te hormonu są produkowane od przysadki mózgowej. Czy to mozliwe,że problemem jest guz? Bedę wdzieczna za odp.
KOBIETA ponad rok temu

Hormony a zachowanie

Witam! Jednym z częstszych powodów hiperprolaktynemii jest właśnie niedoczynność tarczycy. Oczywiście prolaktyna może być również wydzielana przez guza przysadki (łagodne gruczolaki), ale w takich przypadkach stężenie prolaktyny jest zazwyczaj znacząco podwyższone i pojawiają się objawy neurologiczne w postaci problemów we wzrokiem itp. Podwyższone DHEA sugeruje natomiast problemy z nadnerczami, które również mogą powodować nadmierne wypadanie włosów. Proponuję wykonać dodatkowe badania (testosteron, androstendion, SHBG, 17-OH progesteron) i skonsultować je z endokrynologiem.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy