Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 0 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wyrzeźbienie mięśni brzucha

Codziennie ćwicze brzuch(brzuszki). dwa razy zrobiłem całe a6w. Mam lekki kaloryfer bo troszke podjadam słodyczy ^^. Chce oczywiscie troszke zrzucić tych słodyczy z mojego kaloryfera żevy lepiej było go widać, no ale jak biegam to mnie bolą mięsnie brzucha. Jak moge sobie z tym poradzić ?
MĘŻCZYZNA, 19 LAT ponad rok temu

Oznaczenia na ekologicznych jajkach

Witam serdecznie,

Przede wszystkim należy wprowadzić zdrową i zbilansowaną dietę, która stanowi 70% sukcesu oraz aktywność fizyczną która daje 30%. Musi Pan zadbać o regularność posiłków. Należy jeść 5posiłków dziennie w odstępach 2,5-3h. Dzień należy rozpocząć od pełnowartościowego śniadania zjadanego do 1h po przebudzeniu zaś kolację 3-4h przed snem. Należy pić 1,5-2l czystej wody mineralnej dziennie w celu nawodnienia organizmu oraz jego oczyszczenia. Powinien Pan również zrezygnować z żywności silnie przetworzonej, tłustej, kolorowych napoi oraz słodyczy. Zalecam wybierać chude białe mięsa, jedynie razowe pieczywo oraz brązowy ryż, makaron i gruboziarniste kasze. Należy zjadać dużo warzyw oraz owoce w celu dostarczenia cennego błonnika. Na kolację ograniczamy węglowodany a skupiamy się na białku.

Powinien Pan również wprowadzić ćwiczenia na skośne mięśnie brzucha, na boczki i brzuch, które pomogą w wyrzeźbieniu ciała oraz ćwiczenia aerobowe, dzięki którym spali się nadmiar tkanki tłuszczowej. Można skorzystać z siłowni pomocy trenera fitness lub ćwiczyć samodzielnie w domu, wyszukując odpowiednie ćwiczenia w internecie np na Youtube

Przy ćwiczeniach należy zadbać o właściwą dietę. Trening powinien zaczynać się około 2h po posiłku lub jeżeli jest to niewielka przekąska to około 1h. Po treningu należy dostarczyć węglowodany proste, łatwo przyswajalne np banan oraz białko (ok 20-30min po treningu) a następnie zjeść węglowodany złożone i łatwo przyswajalne białko czyli np chuda ryba czy kurczak w celu uzupełnienia strat glikogenu i odbudowy uszkodzeń struktur włókien białkowych. W posiłkach okołotreningowych należy unikać tłuszczu, gdyż upośledzają odbudowę glikogenu.

W razie dodatkowych pytań zapraszam na bezpłatną konsultację tel 506225670 Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy