Osoba

Po szczepieniu w 6. tygodniu dziecko wysoko gorączkuje, dostaje N***, ale ile tego leku można mu podać? Lek jest od 3 miesiąca życia, a wypadało by go podawać co 3-4 godziny, bo gorączka po podaniu 2 ml na tyle się obniża i z powrotem rośnie bardzo szybko, gdy zbliża się do 40 st. - znowu dostaje dawkę, ale przez dobe wychodzi dość duża dawka, czy to nie zaszkodzi?

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście
Edytuj odpowiedź

Droga Pani!

Gorączka do 40 st.C u niemowlęcia wymaga pilnej wizyty u lekarza, często potrzebna jest hospitalizacja. Spowodowane jest to znacznie obniżonymi rezerwami płynowymi dziecka, większą tendencją do odwodnień i gorszą regulacją termiczną. Bardzo szybko narastające odwodnienie jest stanem zagrażającym życiu. W dodatku gorączka po szczepieniu powinna być zawsze traktowana jako potencjalne działanie niepożądane i powinna być w związku z tym zgłoszona lekarzowi.

Proszę niezwłocznie zgłosić się do lekarza rodzinnego/pediatry.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Szczepienia – Szczepienia, zwane też wariolizacją, w dzisiejszych czasach dotyczą każdego Polaka już od pierwszych godzin po urodzeniu. Ich rola jest niezastąpiona. Dzięki szczepieniom żyjemy dłużej. Dzięki nim udało się też spowodować, że pewne choroby przestały występować.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: