Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 2 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wyszczuplenie sylwetki u 12-latki

Mam 12 lat ( skończę we wrzesniu ) mój wzrost to 158 cm a waga 50 kg. Mama mówi mi że waże prawidłowo ale ja mam wątpliwości. Mam odstający brzuch i szerokie biodra. Co moge zrobic aby wyszczuplić moja sylwętkę??? Proszę o odpowiedź z góry dziękuję :)
12 LAT ponad rok temu

Indeks glikemiczny w cukrzycy

Indeks glikemiczny oznacza poziom glukozy we krwi po spożyciu posiłku. Czy dla cukrzyka powinno to mieć znaczenie? Obejrzyj film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta.

Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. Twoje BMI wynosi 20.03 kg/m2 co oznacza iż waga w stosunku do wieku i wzrostu jest prawidłowa. Aby utrzymać odpowiednią sylwetkę należy odpowiednio się odżywiać i zapewnić sobie odrobinę aktywności fizycznej.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Witaj, Twoja masa ciała jest między 75 a 90 centylem – świadczy to o normie. Powinnaś jednak zwrócić uwagę na swój codzienny jadłospis i sprawdzić czy nie popełniasz podstawowych błędów żywieniowych, które mogą przyczynić się do powstania nadwagi. Pomoże Ci w tym artykuł http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe Niezbędne jest wprowadzenie prawidłowych nawyków żywieniowych i wyeliminowanie błędów oraz aktywność fizyczna – minimum 3 razy w tygodniu po 30-40 minut – na początku mogą być to ćwiczenia lekkie, wykonywane w domu, po czym dodaj do nich aktywność taką jak bieganie, rower czy inną aktywność, która sprawiałaby Ci również przyjemność. W celu wymodelowania konkretnych partii ciała, niezbędne są ćwiczenia angażujące Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

Witaj, Twoja waga do wzrostu jest obecnie w normie. Przede wszystkim nie rób nic na własną rękę gdyż niestety możesz sobie zaszkodzić. To co możesz sama wprowadzić to zasady zdrowego odżywiania, które znajdziesz w zakładce zdrowe odżywianie. Polecam również umiarkowaną aktywność fizyczną np. rower, pływanie, spacery. Jeśli to Ci nie wystarczy powinnaś skonsultować swoje obawy z dietetykiem, który sprawdzi między innymi czy nie popełniasz błędów żywieniowych, które powielane przez lata mogą skutkować wzrostem wagi ponad normę, niedoborami żywieniowymi i negatywnie wpływać na stan zdrowia.

0

Witam, na poczatek proszę popróbować REGULARNIE ĆWICZYĆ, JEŚĆ dużo warzyw, razowe pieczywo (żródło błonnika) ale na posiłek nie więcej niż 2 kromki, ok 4 posiłków dziennie w tym, że ostatni nie później niż 19.00... Słodycze i słodkie napoje, przekąski słone, itp - eliminujemy całkowicie!!! Jeśli nie będzie efektów po miesiącu poproszę o ponowny kontakt! Pozdrawiam!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy