Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wzrost ciśnienia i napady lękowe

witaj.Mam 31lat ,98kg,168cm.Od stycznia tego roku schudłam 32kg.Choruje na nadciśnienie, ostatnio też na lęki napadowe. Biorę stałe leki na ciśnienie które mi pomagały do momentu przyjmowania leków na napady lękowe.Rexetin 20mg i Afobam 0.25mg.Ciśnienie mi wzrosło z 120/70 na powyżej 140/90. przez to boję się ćwiczyć.bo wiadomo że w trakcie ruchu ciśnienie jeszcze wzrasta. co robić?
KOBIETA, 31 LAT ponad rok temu

Prawidłowy pomiar ciśnienia tętniczego

Samodzielny pomiar ciśnienia tętniczego może pomóc w zdiagnozowaniu nadciśnienia, jednak nie stanowi przesłanki do rozpoczęcia leczenia. Dr Piotr Gryglas tłumaczy, dlaczego w oparciu o sam dziennik pomiarów pacjenta, nie powinno się podejmować decyzji o rozpoczęciu leczenia.

Witam serdecznie, Ciśnienie rzędu 140/90mmHg nie stanowi bezpośredniego zagrożenia zdrowia i przeciwwskazania do ćwiczeń. Proponuję zmierzyć ciśnienie również w trakcie i po wysiłku fizycznym, a wyniki skonsultować z lekarzem prowadzącym, który zdecyduje o ewentualnej modyfikacji leczenia nadciśnienia. Pozdrawiam.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Witam, w przeciągu 8 miesięcy straciła Pani na wadze 32 kg - domyślam się , że musiało to się wiązać z całkowitą zmianą dotychczasowego stylu życia oraz dużą samodyscypliną. Zastanawiam się w jaki emocjonalny sposób przeżywa Pani utratę kilogramów? Jak się Pani z tym czuje? Jak widzi Pani siebie i swoje ciało? Zaniepokoiły mnie napady lęku , które Pani opisuje. Ciekawi mnie ich źródło - wydaje mi się , że lęk może wynikać z procesu odchudzania - a dokładnie może być związany z procesem zmiany, która w Pani zachodzi. Niektórzy mają tak , że nawet pozytywną zmianę witają z lękiem - może Pani ma podobnie? Myślę, że psychoterapia mogłaby Pani pomóc w zaakceptowaniu zmiany , która dokonuje się w Pani życiu oraz w zrozumieniu źródła lęku. Podczas psychoterapii można by się przyjrzeć również nadciśnieniu. pozdrawiam

0

Jeżeli dotychczasowe leczenie hypotensyjne przestało być skuteczne należy zwrócić się do lekarza leczącego nadciśnienie tętnicze w celu dostosowania leczenia hypotensyjnego do stosowanej u Pani terapii przeciwdepresyjnej. Przyczyną zmniejszonej skuteczności dotychczasowego leczenia mogą być nie tylko interakcje lekowe ale również czynniki neurogenne ( stany lękowe). W większości przypadków choroby nadciśnieniowej, szczególnie u młodych ludzi aktywność ruchowa nie jest przeciwwskazana, a wręcz zalecana.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy