Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 2 0 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zakrzepica?

Witam. Czy to może być zakrzepica? Dziś mam wziąć 7 tabletkę antykoncepcyjną Y***. Odczuwam dziwne uczucie pod kolanem, nie jest to silny ból (jeśli można w ogóle nazwać to bólem), boję się, że to może być zakrzepica. Dodam, że mam 18 lat i wysokie ciśnienie. Nie chciałabym odstawiać pigułek po 6. tabletce - czy mogę poczekać do końca opakowania? Proszę o jak najszybszą odpowiedź.
, 18 LAT ponad rok temu

Polscy naukowcy stworzyli sztuczną krew. To może być przełom w transplantologii

Naukowcy z Politechniki Warszawskiej opracowali sztuczną krew, która, jeżeli przejdzie fazę testową, może okazać się przełomem w medycynie. Wszystko ze względu na innowacyjne właściwości. - Nasza krew będzie w stanie przenosić tlen, czyli w tym wypadku nie tylko rozcieńczymy, ale zapewnimy jej też podstawową funkcję, jaką jest transport gazów - zapowiada prof. Tomasz Ciach, kierownik Laboratorium Inżynierii Biomedycznej Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej. Do tej pory ta sztuka nie udała się żadnym naukowcom na świecie. Dlatego wciąż trzeba organizować społeczne zbiórki krwi. Dzięki właściwościom związku, w sztucznej krwi będzie można między innymi przechowywać organy do transplantacji. - Organy, które się pobiera do przeszczepu, bywają otłuszczone bądź uszkodzone, to duży problem. Chcielibyśmy, żeby w czasie ich przechowywania, móc je zregenerować - mówi Agata Stefanek, prezes spółki NanoSanguis S.A. i pracownik Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej. Wkrótce sztuczna krew będzie testowana na zwierzętach.ZOBACZ TEŻ: Rewolucyjna metoda walki z rakiem

Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa
79 poziom zaufania

Witam!

Samo "dziwne uczucie pod kolanem" jest to za mało, by móc rozpoznać zakrzepicę kończyny dolnej. Do typowych objawów należy: ból i obrzęk poniżej miejsca zatkania żyły, ból nasila się przy poruszaniu kończyną - zginaniu stopy, naciskaniu na podeszwę, zaczerwienienie lub zasinienie zajętego obszaru.

W razie podejrzenia zakrzepicy należy, jak najszybciej udać się do lekarza. W razie potwierdzenia rozpoznania, od razu odstawia się antykoncepcję! Ryzyko zakrzepicy wzrasta zwłaszcza u kobiet, które mimo przyjmowania antykoncepcji hormonalnej palą papierosy.

Serdecznie pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety