Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 7 2 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zapotrzebowanie kaloryczne dla 16-latka przy ćwiczeniach na siłowni

Witam! Mam 16 lat, ważę 67kg, mam 177cm wzrostu, jestem mężczyzną, moja aktywność fizyczna to jedynie w-f w szkole Chciałbym zacząć ćwiczyć na siłowni, a do tego jest potrzebna dieta. Nie wiem jakie jest zapotrzebowanie mojego organizmu na kalorie, białka, węglowodany i tłuszcze. Jeśli można prosił bym o pomoc w tej sprawie i jeśli można ułożyć jakąś dietę. Z góry dziękuję, pozdrawiam i czekam na odpowiedź
MĘŻCZYZNA, 16 LAT ponad rok temu
Lek. Marta Gryszkiewicz
84 poziom zaufania

Zapotrzebowanie wzrasta wraz ze wzrostem aktywności fizycznej. Wszystko zależy od tego ile razy chce Pan ćwiczyć w tygodniu, z jaką intensywnością, jakiego typu ćwiczenia (siłowe, czy aerobowe) i jakie efekty te ćwiczenia mają przynieść (zmiana sylwetki ciała, rozbudowa wybranych grup mięśniowych, itp.). Jest Pan w okresie dojrzewania co dodatkowo wpływa i modyfikuje zapotrzebowanie organizmu na poszczególne składniki diety. W celu ułożenia indywidualnej, zbilansowanej dla Pana diety, powinien Pan zgłosić się do dietetyka (najlepiej z wcześniej zaplanowanym planem treningowym).

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, doświadczenie zdobywała w kraju, jak i za granicą.
0

Witaj. Twoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie to około 2500 kcal. Białko powinno stanowić nie więcej niż 15% energii z diety (najlepiej białko roślinne – warzywa strączkowe i rzadziej zwierzęce – mięso, ryby, jaja, produkty mleczne), węglowodany około 55-60% (pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce) oraz tłuszcze około 25-30% (najlepiej roślinne – orzechy, nasiona, oleje roślinne i awokado). Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy