Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 5 6 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zapotrzebowanie na składniki odżywcze dla 18-latki

Mam 18 lat , 163 i waże 60 kg . Chciałam dowiedzieć się ile (tłuszczu , białka , węglowodanów , błodnnika , cukru , gramów) powinnam jeść aby schudnąć do 47 kg
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu
Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam Potrzebowałabym jeszcze informacji o aktywności fizycznej, dla określenia należnej podaży energii. Aktualnie masa ciała jest w normie, dlatego tak duża jej utrata nie jest wskazana - przy podanym wzroście, osiągnięcie 45kg będzie równoznaczne z niedowagą, która może nieść ze sobą poważne konsekwencje zdrowotne. Przy umiarkowanej aktywności fizycznej proponowałabym kaloryczność diety na poziomie ok 1800kcal. Przy takiej podaży energii podaż składników odżywczych prezentuje się następująco: białko- 72 g tłuszcze- 52 g węglowodany- 261 g błonnik ok 35 g cukry proste nie więcej niż 40g

0

Po co katować się ilościami. Lepiej pomyśleć, jak ma się ułożony jadłospis w ciągu dnia. Rano - kasza gotowana na wodzie z bakaliami, owocami lub w wersji warzywnej. To węglowodany. Obiad to białko - ważna jest rozdzielność, jeden rodzaj białka dziennie- mamy dzień w tygodniu rybi, dzień mięsny - jemy to tylko z warzywami i pozostałe dni jarskie. Wówczas zajadamy się zbożami, warzywami, a białko to strączkowe fasolki, grochy, soczewice, cieciorki. Kolacja- jarska zupa. Do tego tłuszcze w ciągu wszystkich posiłków - masło, masło klarowane i oleje tłoczone na zimno. Jak jeszcze popije Pani zioła, ciało będzie mogło dążyć do równowagi.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy