Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 9 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zawroty głowy przy szybkim wstawaniu

Witam, mój chłopak ma problemy z krążeniem w 100%, wiecznie marzną mu dłonie i stopy, a także zdarzają mu się zawroty głowy przy zbyt szybkich reakcjach, np. zbyt szybkie podniesienie się z ziemi czy schylanie. I takie pytanie czy wystarczy jakby brał krople nasercowe i inne wspomagacze na krążenie by zniwelować te objawy? czy powinien się zgłosić do specjalisty, a jeśli tak to najlepiej do kogo na terenie Poznania? Jakie badania ewentualnie mój chłopak powinien zrobić? Jakie choroby mogą kryć się za przedstawionymi objawami? Czy to może być coś poważnego? Martwię się o mojego chłopaka. Proszę o pomoc i poradę. Kasia
MĘŻCZYZNA, 23 LAT ponad rok temu

Przyczyny udaru mózgu

Udar mózgu stanowi 80 proc. wszystkich udarów i jest jednym z powikłań zatorowych chorób serca. Będąc główną przyczyną niesprawności osób po 40 roku życia, stanowi trzecią w kolejności przyczynę zgonów. O przyczynach powstawania udaru mózgu, opowiada prof. Janina Stępińska, kardiolog.

Witam! Zawroty głowy przy szybkim wstawaniu z łóżka czy pochylaniu się mogą występować u osób całkowicie zdrowych. Związane jest to z funkcjonowaniem autonomicznego układu nerwowego. O patologii mówimy dopiero wtedy, gdy 3 minuty po pionizacji ciśnienie krwi jest obniżone o 20mmHg (skurczowe) lub o 10mmHg (rozkurczowe) w stosunku do ciśnienia w pozycji leżącej. Zaburzenie takie nazywamy hipotonia ortostatyczną. W takim wypadku zalecamy choremu unikanie szybkiego wstawania, zastąpienie skłonów kucaniem, uzupełnienie pokarmów w płyny i sól, picie kawy. Należy również pamiętać, iż regularny, umiarkowany wysiłek fizyczny nieco poprawa tolerancję spadków ciśnienia. Jeżeli takie zabiegi nie pomagają należy wdrożyć leczenie farmakologiczne, zawsze pod kontrolą lekarza! Jeśli chodzi natomiast o marznące kończyny, to dolegliwość ta może wynikać po prostu z niskiego ciśnienia krwi. Może być także skutkiem zaburzeń w krążeniu krwi, palenia papierosów, chorób układu oddechowego czy nawet przewlekłego stresu. Co do zażywania tak zwanych kropli nasercowych to byłabym w tym przypadku ostrożna, gdyż część specyfików, nawet tych dostępnych bez recepty ma działanie przeciwne, tj. doprowadza do dodatkowego spadku ciśnienia i częstości pracy serca. Proszę spróbować zastosować metody niefarmakologiczne o których pisałam przy omawianiu hipotonii. Radziłabym również udać się na wizytę do lekarza rodzinnego, który po przeprowadzeniu dokładnego badania zaleci odpowiednie leki bądź skieruje pacjenta na dalszą, specjalistyczną diagnostykę. Najlepiej wybrać gabinet blisko swojego miejsca zamieszkania, tak aby w razie jakichkolwiek problemów mieć do lekarza pierwszego kontaktu swobodny dostęp.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy