Mężczyzna , 26 lat Dzień dobry. Jestem mężczyzną lat 25. Wydaje mi się że mam zbyt niski poziom testosteronu i wysoki estrogen. Objawia się to obniżonym libido, słabym zarostem, lekką ginekomastią, chwiejnymi stanami emocjonalnymi i depresją. Próbowałem naturalnych sposobów podwyższenia testosteronu - siłownia, 7-8 godzin snu zdrowa dieta, suplementy z cynkiem i magnezem i nic nie przynosi efektów. Czy stosowanie inhibitorów aromatazy lub leków typu tamoksifen może być rozwiązaniem? Jakie działania podjąć?
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Dzień Dobry Panu,

Proponowałabym Panu zachować szczególną ostrożność w podejmowaniu dawkowania Aromatazy i Tamoksifenu.

Natomiast zachęcam Pana do dalszego prowadzenia takiego trybu życia, jakiego Pan próbował (siłownia, sen, dieta, suplementy), niechaj to będzie Pana stylem życia.

Należałoby rozważyć konsultację psychologiczną, a nawet podjęcie terapii, celem pracy nad samooceną.

Zapraszam serdecznie,

Życzę pomyślności,
Irena Mielnik-Madej

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Hormony – Endokrynologia zajmuje się działaniem hormonów oraz związanymi z nimi chorobami. Choroby endokrynologiczne to grupa bardzo różnorodnych chorób o różnych objawach i przebiegu. Hormony mogą wpływać praktycznie na wszystkie komórki i tkanki organizmu, a także na nastrój.
  • Depresja – Depresja to zespół zaburzeń psychicznych dotykających nastroju.  Depresja ma kilka grup objawów – obniżenie nastroju, obniżenie tempa działania i myślenia, lęk, a nawet objawy somatyczne. Nie do końca znane są przyczyny powstawania depresji, określa się tylko czynniki, które mogą jej sprzyjać, jak np.