Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 7 9 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zdrowe odżywianie i ćwiczenia dla aktywnego fizycznie nastolatka

Dzień dobry, nazywam się Kuba mam 13 lat oraz 174 wzrostu, jeszcze chyba przed wakacjami miałem 175, lecz nie jestem pewien, może zmalałem te kilka MM przez to że siedzę po 10 godzin na komputerze, jestem z siatkarzem, z klasy byłem najwyższy oraz mam nadzieję, że w I gim także będę, lecz nic nie wiadomo. Chciałbym się was poradzić jak się zdrowo odżywiać, oraz może jakie ćwiczenia wykonywać? Od nowego roku będę trenował siatkówkę. Proszę o szybką odpowiedź.
MĘŻCZYZNA, 13 LAT ponad rok temu
Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam serdecznie Organizm w tym wieku znajduje się w fazie intensywnego rozwoju, dlatego też zmiany w zakresie masy ciała i wzrostu będą dokonywały się jeszcze przez kilka lat. Aby zadbać o swój organizm, zwłaszcza w przypadku aktywnego uprawiania sportu warto dostarczyć odpowiedniej ilości składników odżywczych. Codzienna dieta powinna więc obfitować w pełnowartościowe białko, którego źródłem jest przede wszystkich chude mięso, węglowodany złożone pochodzące z pełnoziarnistych produktów zbożowych, jak i w cenne nienasycone kwasy tłuszczowe obecne w tłustych rybach i olejach roślinnych.Najlepiej byłoby rozplanować jadłospis na 5 posiłków, w celu stabilizacji metabolizmu. Konieczne jest także uzupełnianie płynów w postaci wody mineralnej i świeżych soków owocowych. Aby zachować kondycję, znaczną część czasu spędzanego przed komputerem, dobrze byłoby zastąpić aktywnością fizyczną- w przeciwnym razie po wakacjach trudno będzie wrócić do formy. Może to być pływanie, bieganie, czy jazda na rowerze, w zależności od preferowanych sportów. Częstotliwość powinna wynosić minimum godzinę dziennie.

0

Witam, jedz 4-5 posiłków dziennie w równych odstępach czasu co około 3 godziny, zawsze jedz śniadanie do około 1 godziny po obudzeniu się, a kolację na 2-3 godziny przed snem, pij dużo płynów (niezawierających kalorii) – około 2 l na dzień, posiłki powinny być lekkie. Kiedy jesteś głodny między nimi wypij sok warzywny lub zjedz świeże warzywa, zawsze uzupełniaj energię po ćwiczeniach. Więcej przeczytasz w dziale zdrowe odżywianie. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy