Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 3 1 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zmiana preparatu antykoncepcyjnego i pominięcie jednej tabletki

Witam! Od 3 lat zażywałam tabletki Sylvie 20. W zeszłym tygodniu (wtorek) zażyłam ostatnia tabletkę. W środę byłam u ginekologa i zmieniłam tabletki na Ovulastan. Ginekolog poradził mi wzięcie tabletki w 1 dniu krwawienia, które nastąpiło u mnie w piątek. Trwało 4 dni. We wtorek spostrzegłam, że zapomniałam poniedziałkowej tabletki. Dwóch ginekologów poradziło mi wzięcie dwóch tabletek na raz i kazali się nie martwić. Stresuję się tą sytuacją. Czy jest prawdopodobieństwo ciąży?
KOBIETA ponad rok temu

Witaminy w ciąży

Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. W zaistniałej sytuacji warto po pierwsze zapytać czy doszło do stosunku aby móc mówić o ewentualnej ciąży. Zwyczajowo w przypadku pominięcia tabletki należy tak jak to stwierdzili moi poprzednicy przyjąć dwie tabletki na raz. Ze względu na fakt iż był to pierwszy tydzień warto stosować dodatkowe zabezpieczenie w formie prezerwatywy.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy