Kobieta , 25 lat Dzień dobry, mojemu chłopakowi zaczęły pojawiać się zmiany w jamie ustnej przypominajace afty (najpierw czerwone potem blade/białawe). Jest ich dużo i pojawiają się nowe. Dostał antybiotyk od lekarza i preparaty doustne. Pojawiła mu się też zmiana skórna na penisie. To wszystko w przeciągu niecałych dwóch dni. Natychmiast udal sie do lekarza ktory stwierdzil ze to opyszczka. Wczoraj uprawialiśmy seks bez zabezpieczenia. Czy ja mam również się zbadać? Czy mogę obawiać się że to objawy HIV?
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Dermatologia – Jeśli złość sprawia, że stajesz się blady, wściekłość z kolei powoduje, że twoja twarz oblewa się czerwienią, z powodu zimna zaś siniejesz, to takie zmiany barwy skóry są zasadne i łatwo wytłumaczalne. Gdy jednak ni stąd, ni zowąd na skórze pojawiają się czerwone plamy lub inne zmiany, mogą one być zapowiedzią rozmaitych chorób.
  • Afty – Afta to małe i bolesne owrzodzenia jamy ustnej. Mogą pojawić się na podniebieniu miękkim i języku, ale głównie dotyczą miękkiego fałdu skóry stanowiącego połączenie wewnętrznej strony policzków z dziąsłami.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: