Osoba , 17 lat Witam. Natrafiłam na tę stronę zupełnie przypadkowo. Postanowiłam napisać, ponieważ nigdzie indziej nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie. Mam 17 lat, wzrost 170 cm, waga 59 kg. Od urodzenia byłam "przy kości". Trzy miesiące temu ważyłam 70 kilogramów. Dowiedziałam się o tym przypadkiem, podczas badania lekarskiego w szkole. Byłam przekonana, że ważę około 65 kilogramów, lecz gdy pielęgniarka powiedziała "70 kg", był to dla mnie szok. Postanowiłam zrzucić zbędne kilogramy. W styczniu zaczęłam kuracje. Nie stosowałam żadnej konkretnej diety, po prostu jadłam zdrowiej i ćwiczyłam. Schudłam 10 kilogramów w trzy miesiące. Teraz cieszę się ze swojej wagi, jednak moim poważnym mankamentem zawsze był brzuch. Tylko na nim mam zmagazynowaną tkankę tłuszczową. Teraz, gdy straciłam na wadze, jestem bardzo nieproporcjonalna. Ręce i nogi mam chude, na ramionach uwidoczniły się kości, jednak brzuch jaki był, taki jest. Wyglądam jakbym była w ciąży. Czy są jakieś specjalne ćwiczenia lub diety, aby skutecznie spalić tą oponę? Chciałabym mieć płaski brzuch i pozbyć się tzw. "boczków". Ćwiczę dwa razy dziennie na orbitreku po 40 minut.
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Katarzyna Mazowska 73
Mgr Katarzyna Mazowska Dietetyk, Warszawa Bemowo 73 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam,

Przede wszystkim nie odchudzaj się już więcej. Nastolatki często są nadmiernie krytyczne w stosunku do swojego ciała. Zaakceptuj się.

Przykładowe ćwiczenia na płaski brzuch to:
• brzuszki proste,
• brzuszki skośne,
• skłony w przód do siadu równoważnego,
• brzuszki na piłce (w tym wypadku dodatkowo trzeba pokonać niestabilność piłki, co pobudza do pracy mięśnie głębokie),
• prostowanie kończyn dolnych ze stopami lekko uniesionymi nad podłogą,
• unoszenie miednicy w leżeniu na plecach,
• "rowerek",
• zginanie tułowia w bok w leżeniu bokiem.
Inne ćwiczenia są dostępne na www.abccwiczenia.pl.

Możesz skorzystać także z zajęć typu aerobik.

Pomocne mogą być masaże brzucha.

Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ćwiczenia fizyczne – Ćwiczenia to najlepszy sposób na spalanie tkanki tłuszczowej. Wielu z nas przypomina sobie o tym wraz z nadejściem wiosny. Z każdym dniem rośnie liczba uprawiających jogging i jeżdżących na rowerze. Są to sprawdzone metody gubienia zbędnych kilogramów, jednak osoby zainteresowane osiągnięciem wymarzonej wagi w możliwie krótkim czasie, powinny wziąć pod uwagę ćwicz enia na odchudzanie.
  • Ćwiczenia na partie ciała – Ćwiczenia fizyczne umożliwiają wzmacnianie mięśni i spalanie tłuszczu z określonych partii ciała. Skuteczne odchudzanie wymaga wprowadzenia programu ćwiczeń zestawionych w taki sposób, aby spalanie tkanki tłuszczowej przebiegało w całym ciele. Dla osób z nadwagą najlepsze będą ćwiczenia na partie ciała takie jak brzuch, pośladki i uda, gdyż to przede wszystkim w tych miejscach gromadzi się nadmiar tłuszczu.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: