Kobieta

Witam. Mam na nogach dosyć spore wylewy, ostatnio pojawiają się nawet bardziej, zwłaszcza w okolicy ud i kolan, czasami pobolewają. Tabletki biorę od 3 lat. Czytałam jednak, że nie jest wskazane ich branie w przypadku takich schorzeń. Czy powinnam zaprzestać stosowania tego typu antykoncepcji? Moja pani ginekolog stwierdziła, że to moja sprawa. Pozdrawiam i z góry dziękuję za poradę, Kasia

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście
Edytuj odpowiedź

Witam.

Powierzchowne żylaki nie powodują zatorowości płucnej, która jest spowodowana zakrzepicą żył głębokich. Tym niemniej uważane są za marker wystąpienia zatorowości w przyszłości. Z tego względu nie zaleca się stosowania tabletek kobietom, u których stwierdzono żylaki.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ginekologia – Profilaktyką i leczeniem chorób wyłącznie żeńskiego układu płciowego zajmuje się ginekologia. Problemy ginekologiczne obejmują zaburzenia miesiączkowania, stany zapalne pochwy, antykoncepcję, niepłodność, nowotwory narządów rodnych, badania piersi, anorgazmię, problemy z ciążą, nadżerki czy zapalenia przydatków.
  • Antykoncepcja – Antykoncepcja sprawia, że ludzie mają coraz większy wpływ na tak zwane świadome planowanie rodziny. Metody antykoncepcyjne umożliwiają regulowanie płodności i odpowiedzialne podejmowanie decyzji o posiadaniu potomstwa w chwili, gdy zaistnieją optymalne warunki, zarówno dla nowego członka rodziny, jak i samych przyszłych rodziców.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: