Rower stacjonarny a odchudzanie

spis treści
rozwiń

Dobrym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów może być jazda na rowerze. Jednak gdy pogoda nie dopisuje na oknem, jest zimno lub pada, nie trzeba rezygnować z treningu. Wtedy można przesiąść się na rower stacjonarny. Taki sprzęt odchudzający można znaleźć w każdej siłowni. Najlepiej zakupić własny rower stacjonarny do domu, tworząc własną domową siłownię. Podczas ćwiczeń na rowerze należy jednak dobrać odpowiednią prędkość do stopnia zaawansowania treningu.

1. Jak schudnąć, ćwicząc na rowerze stacjonarnym?

Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym pozwalają na ogólną poprawę kondycji organizmu. Pomocne mogą być także przy odchudzaniu. Wtedy jednak powinien być wykonywany tzw. trening interwałowy na rowerze stacjonarnym. Taki trening na rowerze charakteryzują trzy główne elementy. Są to:

  • Krótkie i szybko przerywane serie ćwiczeń,
  • Intensywny wysiłek podczas ćwiczeń,
  • Regularne powtarzanie serii ćwiczeń.

Zobacz film: "Jakie partie ciała można wyrzeźbicz, ćwicząć na tych sprzętach?"

Wszystkie te trzy elementy są indywidualnie dobierane do ćwiczącego, w zależności od stopnia zaawansowania jego treningu. Czas pojedynczej sesji ćwiczeń może trwać od kilku sekund do kilku minut. Odpowiednio dobierane są także ilość i czas przerw między kolejnymi sesjami ćwiczeń.

PYTANIA I ODPOWIEDZI LEKARZY NA TEN TEMAT

Zobacz odpowiedzi na pytania osób, które miały do czynienia z tym problemem:

Wszystkie odpowiedzi lekarzy

Takie treningi interwałowe na rowerze są krótsze o ok. 80% od treningów wydolnościowych, a przynoszą bardzo zbliżone efekty. Pozwalają na zredukowanie nawet trzykrotnie więcej tłuszczu podskórnego w 15 tygodni, niż ćwiczenia aerobowe w 20 tygodni.

Takich ćwiczeń nie należy jednak wykonywać codziennie, musi być bowiem pewien okres regeneracji dla organizmu. Najlepiej ustalić sobie między treningami okres przerwy 24-48 godzin, a więc ćwiczenia byłyby wtedy 2-3 razy w tygodniu.

Rozwiąż nasze testy i dowiedz się:

2. Trening na rowerze stacjonarnym

Trening interwałowy należy zacząć od powolnego pedałowania na rowerze stacjonarnym. Należy ustalić wartość 100% swojego maksymalnego wysiłku na rowerze, poprzez pedałowanie z jak najszybszą prędkością jak to możliwe, przy ustawieniu jak największego oporu. Dana prędkość uzyskana to 100%. W ćwiczeniu na rowerze należy ustawić prędkość na 80-90% swojego maksymalnego wysiłku i pedałować przez 60 sekund. Następnie zwolnić do wartości 30% i ćwiczyć tak przez 75 sekund. Po tym należy powtórzyć dwie te czynności jeszcze 2-3 razy. Zakończenie ćwiczenia polega na pedałowaniu przez 5 minut przy wartości 30% wysiłku, aby uspokoić organizm.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Zaleta roweru stacjonarnego to stałe warunki treningowe. Zalecane są rowery, które posiadają wbudowane ergometr i pulsometr. To gwarantuje, iż ćwiczysz z wymaganą dla Ciebie intensywnością i pozwala na uzyskanie odpowiednich efektów. Istotne w odchudzaniu na rowerze stacjonarnym są więc modele rowerów. Rowerem treningowym użytym do spalania tkanki tłuszczowej nie powinien być najprostszy dostępny model. Trening na rowerze stacjonarnym to dobre ćwiczenia na mięśnie brzucha.

Co jeść przed ćwiczeniami?
Co jeść przed ćwiczeniami? [8 zdjęć]

Jaja to bogate źródło białka i witamin z grupy B, które pomagają w przemianie pokarmów w energię.

zobacz galerię

Tak jak w każdych ćwiczeniach, także tutaj należy odpowiednio i równomiernie oddychać. Ważne jest także uzupełnianie utraconej wody i elektrolitów podczas ćwiczeń. Istotne jest również, iż same ćwiczenia nie pomogą. Muszą one być stosowane łącznie z dietą, np. specjalną dietą odchudzająca dla kobiet lub dietą odchudzającą dla mężczyzn.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!