Sajgonki wegetariańskie

Przystawki wegetariańskie często kojarzą się z pokrojonymi warzywami z dodatkiem sosu. Zdecydowanie jest to błąd! Przykładem ciekawego wykorzystania warzyw zapieczonych w piekarniku jest przystawka A'la sajgonki.

Składniki:

  • ryż (najlepiej długoziarnisty ciemny),
  • rozdrobniony szpinak,
  • papier ryżowy,
  • oliwa,
  • pieprz,
  • bazylia, majeranek (lub inne przyprawy według uznania),
  • ser (najlepiej kozi lub pleśniowy).

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Sposób przygotowania:

Ryż ugotować i odcedzić. W międzyczasie na małym ogniu podgrzać szpinak wraz z oliwą i przyprawami. Po ok. 2-3 minutach dodać 3-4 łyżki sera koziego i chwilę podsmażać na niewielkim ogniu. Papier ryżowy delikatnie zmoczyć w wodzie. Do miski dodać ryż i wymieszać go razem ze szpinakiem. Farsz wykładać po łyżce stołowej na papier ryżowy, zawinąć każdy, po czym ułożyć na papierze do pieczenia i zapiekać ok. 10 minut w piekarniku.

Kalorie 322,3 kcal 
Białko 20,4 g
Tłuszcz 18,1 g
Cholesterol 35,5 mg
Węglowodany 62,4 g
Błonnik  7,7 g
Witamina C 20,3 mg
Witamina A 350,1 µg

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.