Przejdź na WP

Sardynki na śniadanie. Naprawdę warto

Rano często jemy w pośpiechu i bez zastanowienia. Warto urozmaicić śniadanie i sięgnąć po sardynki. Podpowiadamy szereg powodów, dlaczego to dobry wybór.

Zobacz film: "Ryby bogate w kwasy omega-3"

1. Powody, by jeść sardynki na śniadanie

Sardynki to niedoceniane ryby. Mówi się, że większość osób deklaruje, że ich nie lubi. Wyglądają nieatrakcyjnie. Wydają się nie tak apetyczne, jak inne ryby. Dlatego częściej na naszych stołach znajduje się łosoś, makrela lub tuńczyk.

Sardynki mają tak wiele zalet dla zdrowia, że warto zmienić przyzwyczajenia i sięgać po nie kilka razy w tygodniu na śniadanie. Sardynki bywają nawet nazywane "naturalną multiwitaminą".

To świetne źródło białka. Chociaż żywność w puszce nie należy zwykle do zdrowych produktów, sardynki są chlubnym wyjątkiem. Nie zawierają rakotwórczej rtęci, która może znajdować się w większych rybach. Zanieczyszczenie metalami ciężkimi jest znacząco mniejsze u tych małych rybek.

Sardynki są też źródłem kwasów omega-3. Zawierają tłuszcze EPA i DHA. Jedna puszka sardynek to już połowa dziennej dawki omega-3. Spożywanie sardynek jest więc zbawienne dla serca, mózgu i gospodarki hormonalnej.

Sardynki są także bogate w selen i jod. Jedna puszka sardynek zaspokaja dzienną potrzebę selenu. W połączeniu z kwasami omega-3 to prawdziwe wsparcie dla tarczycy.

Sardynki spożywa się ze skórą i kośćmi. Chociaż nie brzmi to apetycznie, zyskuje się przez to ważne minerały - wapń i fosfor. W jednej puszce jest ok. 30 proc. dziennej zalecanej dawki wapnia.

Ryby w puszkach. Dlaczego warto je jeść?
Ryby w puszkach. Dlaczego warto je jeść? [6 zdjęć]

Ryby, takie jak śledzie, sardynki, tuńczyk, czy makrela, możemy jeść w różnych postaciach. Jedną z nich...

zobacz galerię

W przeciwieństwie do nabiału, jako źródło wapnia sardynki nie powodują alergii pokarmowych. Fosfor rzadko występuje w innej żywności. Jest niezbędny dla zdrowia zębów, kości, skóry.

Sardynki to również źródło witaminy D, którą należy suplementować w naszym pochmurnym klimacie. W jednej puszce jest już połowa sugerowanej dziennej dawki witaminy D.

Sardynki są tanie, co dla wielu osób może być kolejnym pozytywnym argumentem. Można jeść je na wiele sposobów, np. z dodatkiem pełnoziarnistego pieczywa, na krakersach z serem, w sałatce, z twarogiem, jajkami lub z cebulką.

Porcja sardynek na śniadanie to prawdziwa bomba witaminowa i bogactwo minerałów. Taki posiłek o poranku zagwarantuje świetne samopoczucie przez cały dzień.

Sardynki bywają nazywane "naturalną multiwitaminą"
Sardynki bywają nazywane "naturalną multiwitaminą" (123rf.com)

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy