Skalpel – efekty, zasady, jak ćwiczyć

Ewa Chodakowska i proponowane przez nią zestawy ćwiczeń są coraz bardziej popularne wśród kobiet, którym zależy nie tylko na nadaniu kształtu mięśniom, sylwetce, ale też na redukcji tkanki tłuszczowej. Najczęściej wybierane treningi to Killer, Skalpel, Turbo spalanie. W czym tkwi fenomen tych treningów? Jakie efekty daje Skalpel i inne zestawy ćwiczeń?

spis treści

1. Skalpel – efekty

Przede wszystkim każdy trening Ewy Chodakowskiej to zestaw ćwiczeń dobranych nie tylko do głównych założeń planu treningowego, ale też do umiejętności i możliwości fizycznych osoby trenującej. Według trenerki idealna sylwetka to nie tylko systematyczne treningi, ale też stan umysłu.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny a endorfiny"

Bez względu czy osoba wybierze Skalpel czy Killer ważne jest, aby zachować równowagę między fizycznością, a psychiką. Efekty skalpela będą szybsze, jeśli osoba będzie miała motywację do podjęcia aktywności fizycznej.

Według Ewy Chodakowskiej efekty Skalpela będą możliwe do osiągnięcia, jeśli do pracy będą zaangażowane mięśnie brzucha. Ponieważ brzuch podobnie jak kręgosłup jest odpowiedzialny nie tylko za stabilizację całego ciała, ale też ochrania wewnętrzne narządy, dlatego mięśnie brzucha muszą być najlepiej wytrenowane.

Pierwsze efekty Skalpela będą widoczne, jeżeli zostanie opanowana technika właściwego oddychania, ponieważ wtedy będzie możliwa właściwa kontrola mięśni brzucha, które będą napinane przy każdym wydechu, nie tylko w trakcie treningu, ale nawet podczas siedzenia. Jak dokładnie przebiega trening Skalpel?

Efekty skalpela są widoczne nawet po miesiącu trenowania
Efekty skalpela są widoczne nawet po miesiącu trenowania (123RF)

2. Skalpel - zasady

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej to połączenie ćwiczeń kardio z ćwiczeniami mającymi za zadanie nie tylko wzmocnienie, ale też wysmuklenie mięśni. Efekty skalpela są do osiągnięcia w krótkim czasie, ponieważ trenerka zdaje sobie sprawę z tego, że każdemu ćwiczącemu zależy na szybkich zmianach. Dlatego zestawy ćwiczeń nie powinny przekraczać 30 minut, ale należy je wykonywać z dużą częstotliwością.

To też warto wiedzieć

Zaletą ćwiczeń Skalpel jest ich zmienne tempo, połączenia aktywności mają krótkie przejścia. Według Chodakowskiej szybkie tempo ćwiczeń ich różnorodność powoduje wytwarzanie endorfin, czyli hormonów odpowiedzialnych za poczucie szczęścia, satysfakcję i ogólne dobre samopoczucie. Dlatego też nawet najbardziej wyczerpujące ćwiczenia nie zniechęcają trenującego do wykonywania kolejnych serii.

3. Skalpel – jak ćwiczyć?

Efekty skalpela zostaną osiągnięte jeżeli osoba trenująca będzie postępowała zgodnie z zaleceniami trenerki. Przede wszystkim cały trening to powtórzenia ćwiczeń, ale zanim zacznie się główny trening wymagana jest rozgrzewka, która powinna trwać około 5 minut. Pierwszy etap to praca nóg, ale połączona z ćwiczeniami na ręce. W kolejnym etapie należy zacząć aktywować plecy, biodra, brzuch i plecy.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

Efekty skalpela są widoczne i szybkie do osiągnięcia, ponieważ trening obejmuje wszystkie partie mięśni, co powoduje, że ćwiczenia wyzwania Skalpel są efektywne. Osoby podejmujące wyzwanie Skalpel mówią o pozytywnych zmianach już po miesiącu systematycznych treningów.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy